Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnce, Asım Günal
dc.contributor.authorArslan, Cansu
dc.date.accessioned2021-05-01T13:53:04Z
dc.date.available2021-05-01T13:53:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/552796
dc.description.abstractGünümüzde rekabet yalnızca ürünler veya firmalar arasında değil, ülkeler ve şehirler arasında da yaşanmaktadır. İletişim ve ulaşım imkanlarının büyük oranda gelişmiş olması, bilginin hızlı bir şekilde yayılması, insanların gelirlerinin artması vb. birçok faktöre bağlı olarak insanlar dünyayı dolaşmaktadır. Ticari ürünler gibi şehirler de kendilerine özgü pazarda markalama stratejilerini kullanarak rekabet etmektedirler. Ancak markalama stratejileri, şehirleri rakiplerinden farklılaştırarak yalnızca daha fazla ziyaretçi çekecek bir turizm destinasyonu yaratmaya hizmet etmemektedir. Bunun ötesinde, şehir markalaşması kapsamında olan yerleşimci ve yatırımcılar da şehirlerin kazanmaya çalıştıkları paydaşlarıdır. Dolayısıyla, markayı yeni yatırımcılar ve girişimcilere tanıtan bir şehir marka kimliğinin oluşturulması önemlidir. Bu çalışmayla, İzmir'deki seyahat acentesi çalışanları ve sahiplerinin bakış açısıyla, İzmir'in markalaşmasını sağlayan pazarlama açısından öne çıkan faktörlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
dc.description.abstractNowadays, there is not only competition between products or companies, but also takes place between countries and locations. People are traveling around the world because of many factors like greatly enhanced communication and transportation facilities, quickly spread of information and increased people' income. Locations also compete as commercial products by performing branding strategies in their own market. However, branding strategies does not only serve to create a tourism destination attracting more visitors by differentiating locations from its rivals. Further to that, residents and investors are also the stakeholders that cities target within locations branding. Therefore, developing a locations brand identity that introduces the city to new investors and entrepreneurs is significant. With this study, determining prominent factors that provide branding for Izmir in terms of marketing with the viewpoint of travel agents workers and bosses has been aimed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞehir markalaşmasının pazarlama açısından öne çıkan faktörlerinin değerlendirilmesi ile ilgili bir araştırma
dc.title.alternativeA research study of the evaluation of the factors that effects location branding from the stand point of marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10093593
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423048
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess