Satış geliştirme tekniklerinin hazcı (hedonik) tüketim üzerindeki etkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KüreselleĢme, teknolojik geliĢmeler, hızlı nüfus artıĢı, kültürel ve sosyoekonomikyapıda meydana gelen değiĢmeler vb… çeĢitli nedenlerle tüketicilerinistek ve ihtiyaçlarında, yaĢam tarzlarında ve dolayısıyla satın alma davranıĢlarındadeğiĢiklikler meydana gelmiĢtir. Gelinen noktada tüketiciler artık sadeceihtiyaçlarını gidermek için alıĢveriĢ yapmamakta; bunun yanında alıĢveriĢten hazalmaya çalıĢmaktadırlar.Tüketicileri satın alma davranıĢına iten faktörler arasında mal ya dahizmetlere ihtiyaç duymalarının yanında bu mal ve hizmetlerin onlar için ne anlamifade ettiği gelmektedir. Bu da hedonik tüketim kavramını ortaya çıkarmıĢtır.ĠĢletmeler de hızla değiĢen tüketici istek ve ihtiyaçlarına zamanında vedoğru cevap verebilmek için, çeĢitli farklılaĢma yolları arayarak farklı satıĢ vepazarlama yöntemleri geliĢtirmeye baĢlamıĢlardır. Pazarlama iletiĢimi karmasıunsurlarından olan satıĢ geliĢtirme bunlardan biridir.Bu çalıĢmada; pazarlama iletiĢimi karması unsurlarından olan satıĢgeliĢtirme tekniklerinin hedonik tüketim üzerindeki etkisi incelenmeye çalıĢılmıĢtır.Anahtar Kelimeler: Pazarlama iletiĢimi, SatıĢ GeliĢtirme, Hedonik Tüketim. With the various reasons such as globalization, technological developments,rapid population increase, changes occurring in the cultural and socioeconomicstructure etc. Some changes occurred in the desires and needs, life styles and,hence, purchasing behaviors of consumers. On this point arrived, consumersnot only make shopping to remove their needs, but also, besides this, theytry to take delight from shopping.Among the factors driving consumers to purchasing behavior, besidesthey need the goods and services, there is what these goods and services meanfor them. This also revealed the concept of hedonic consumption.Business enterprises, for being able to respond in time and correctlyto the desires and needs of consumers, which rapidly change, searching forthe various differentiation ways, have begun to develop the different sale andmarketing methods. One of these is sale development among elements ofmarketing communication mix.In this study, the effect of sales promotion activities, among elements ofmarketing communication mix, on hedonic consumption has been attemptedto be examined.Keywords: Marketing Communication, Sales Promotion Activities, Hedonic Consumption
Collections