Show simple item record

dc.contributor.advisorAytuğ, Semra
dc.contributor.authorKuduz, Necla
dc.date.accessioned2021-05-01T13:52:35Z
dc.date.available2021-05-01T13:52:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/552660
dc.description.abstractKüreselleĢme, teknolojik geliĢmeler, hızlı nüfus artıĢı, kültürel ve sosyoekonomikyapıda meydana gelen değiĢmeler vb… çeĢitli nedenlerle tüketicilerinistek ve ihtiyaçlarında, yaĢam tarzlarında ve dolayısıyla satın alma davranıĢlarındadeğiĢiklikler meydana gelmiĢtir. Gelinen noktada tüketiciler artık sadeceihtiyaçlarını gidermek için alıĢveriĢ yapmamakta; bunun yanında alıĢveriĢten hazalmaya çalıĢmaktadırlar.Tüketicileri satın alma davranıĢına iten faktörler arasında mal ya dahizmetlere ihtiyaç duymalarının yanında bu mal ve hizmetlerin onlar için ne anlamifade ettiği gelmektedir. Bu da hedonik tüketim kavramını ortaya çıkarmıĢtır.ĠĢletmeler de hızla değiĢen tüketici istek ve ihtiyaçlarına zamanında vedoğru cevap verebilmek için, çeĢitli farklılaĢma yolları arayarak farklı satıĢ vepazarlama yöntemleri geliĢtirmeye baĢlamıĢlardır. Pazarlama iletiĢimi karmasıunsurlarından olan satıĢ geliĢtirme bunlardan biridir.Bu çalıĢmada; pazarlama iletiĢimi karması unsurlarından olan satıĢgeliĢtirme tekniklerinin hedonik tüketim üzerindeki etkisi incelenmeye çalıĢılmıĢtır.Anahtar Kelimeler: Pazarlama iletiĢimi, SatıĢ GeliĢtirme, Hedonik Tüketim.
dc.description.abstractWith the various reasons such as globalization, technological developments,rapid population increase, changes occurring in the cultural and socioeconomicstructure etc. Some changes occurred in the desires and needs, life styles and,hence, purchasing behaviors of consumers. On this point arrived, consumersnot only make shopping to remove their needs, but also, besides this, theytry to take delight from shopping.Among the factors driving consumers to purchasing behavior, besidesthey need the goods and services, there is what these goods and services meanfor them. This also revealed the concept of hedonic consumption.Business enterprises, for being able to respond in time and correctlyto the desires and needs of consumers, which rapidly change, searching forthe various differentiation ways, have begun to develop the different sale andmarketing methods. One of these is sale development among elements ofmarketing communication mix.In this study, the effect of sales promotion activities, among elements ofmarketing communication mix, on hedonic consumption has been attemptedto be examined.Keywords: Marketing Communication, Sales Promotion Activities, Hedonic Consumptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatış geliştirme tekniklerinin hazcı (hedonik) tüketim üzerindeki etkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the effect of sales promotion activities on the hedonic consumption
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing policies
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmMarketing management
dc.subject.ytmSales encourage
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmSales promotion
dc.identifier.yokid10089534
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410311
dc.description.pages297
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess