Jean-Paul Sartre`ın tiyatro yapıtlarında varoluşçu felsefe ve fenomenolojik sanat anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin ana konusu, Jean-Paul Sartre'ın sorumlu sanat anlayışı içinde onun fenomenolojik ontoloji ve hümanist ateist varoluşçu felsefesinin yerini incelemektir. Bu amaçla tezin ilk bölümünde öncelikle Sartre'ın fenomenolojik ontolojisini anlayabilmek için Husserl'in fenomenolojisine yer verilmiştir. Daha sonra bir fenomenolojik ontoloji denemesi olan Varlık ve Hiçlik yapıtı temel alınarak Sartre'ın fenomenolojik ontolojisinin temel kavramlarına değinilir. İkinci bölümde Sartre'ın kurucusu olduğu hümanist ateist varoluşçuluk ve sorumlu sanatın ilişkisi üzerinde durulur. Bu bölümde bir sorumlu sanat yazarı olarak Sartre'ın yazar olma süreci ele alınır. Son olarak üçüncü bölümde ise sorumlu sanata örnek olarak Sartre'ın tiyatro yapıtları üzerinde durulur. Sartre'ın felsefesindeki temel kavramların tiyatro yapıtlarındaki karakterlerde nasıl somutlaştırıldığı gösterilmeye çalışılır. The main subject of this thesis is to investigate Jean-Paul Sartre's phenomenological ontology and humanist atheist existential philosophy in the context of his committed art. For that purpose, in the first chapter, first of all, Husserl's phenomenology is dealt with to be able to understand Sartre's phenomenological ontology. After that, from the point of view of the Being and Nothingness: An Essay on Phenomenological Ontology basic concepts of Sartre's phenomenological ontology is clarified. In the second chapter, the relation between humanist atheist existentialism and committed art founded by Sartre is explained. In this chapter, as a committed art philosopher Sartre's process of turning into a writer is revealed. Finally, in the third chapter, Sartre's theatre plays as examples of committed art are discussed. Here, how the basic concepts of Sartre's philosophy are embodied in the characters of his plays is tried to be shown.
Collections