Show simple item record

dc.contributor.advisorBal, Metin
dc.contributor.authorAbali, Funda
dc.date.accessioned2021-05-01T13:51:02Z
dc.date.available2021-05-01T13:51:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/552226
dc.description.abstractBu tezin ana konusu, Jean-Paul Sartre'ın sorumlu sanat anlayışı içinde onun fenomenolojik ontoloji ve hümanist ateist varoluşçu felsefesinin yerini incelemektir. Bu amaçla tezin ilk bölümünde öncelikle Sartre'ın fenomenolojik ontolojisini anlayabilmek için Husserl'in fenomenolojisine yer verilmiştir. Daha sonra bir fenomenolojik ontoloji denemesi olan Varlık ve Hiçlik yapıtı temel alınarak Sartre'ın fenomenolojik ontolojisinin temel kavramlarına değinilir. İkinci bölümde Sartre'ın kurucusu olduğu hümanist ateist varoluşçuluk ve sorumlu sanatın ilişkisi üzerinde durulur. Bu bölümde bir sorumlu sanat yazarı olarak Sartre'ın yazar olma süreci ele alınır. Son olarak üçüncü bölümde ise sorumlu sanata örnek olarak Sartre'ın tiyatro yapıtları üzerinde durulur. Sartre'ın felsefesindeki temel kavramların tiyatro yapıtlarındaki karakterlerde nasıl somutlaştırıldığı gösterilmeye çalışılır.
dc.description.abstractThe main subject of this thesis is to investigate Jean-Paul Sartre's phenomenological ontology and humanist atheist existential philosophy in the context of his committed art. For that purpose, in the first chapter, first of all, Husserl's phenomenology is dealt with to be able to understand Sartre's phenomenological ontology. After that, from the point of view of the Being and Nothingness: An Essay on Phenomenological Ontology basic concepts of Sartre's phenomenological ontology is clarified. In the second chapter, the relation between humanist atheist existentialism and committed art founded by Sartre is explained. In this chapter, as a committed art philosopher Sartre's process of turning into a writer is revealed. Finally, in the third chapter, Sartre's theatre plays as examples of committed art are discussed. Here, how the basic concepts of Sartre's philosophy are embodied in the characters of his plays is tried to be shown.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleJean-Paul Sartre`ın tiyatro yapıtlarında varoluşçu felsefe ve fenomenolojik sanat anlayışı
dc.title.alternativeExistentialist philosophy and phenomenological understanding of art in Jean-Paul Sartre's theatre plays
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmExistentialism
dc.subject.ytmPhenomenology
dc.subject.ytmSartre, Jean Paul
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.identifier.yokid10155302
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475732
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess