2004-2023 İstanbul Büyükşehir Belediyesi ulaştırma yatırımlarının İstanbul`a etkileri (Raylı sistemler-Hacıosman örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğimli arazi yapısı ile İstanbul, tepelikler ve bunları kuzeyden güneye kesen dere yatakları ile ulaşım sistemlerinin uygulanması zor olan bir konuma sahiptir. Bu nedenle ulaştırma planlamasında her zaman güçlüklerle karşılaşılmış, bu güne kadar İstanbul'un ihtiyacı olan ulaştırma sistemleri yeterli düzeyde hayata geçirilememiştir. Plansız kentleşme de ulaşım sistemlerinin kurulmasını güçleştirmiş, çarpık yapılaşmaya bağlı olarak kendiliğinden gelişen karayolu ulaşım sistemlerinin zaman içerisinde kapasitesinin çok üzerinde hizmet vermesine ve trafik sıkışıklığına neden olmuştur.İstanbul'un ulaştırma problemlerinin çözümüne katkı sağlamak adına İstanbul Büyükşehir Belediyesi yasalardan aldığı yetkiyle, kent planlaması ilke ve kuralları doğrultusunda çalışmalar yapmaktadır. Vatandaşların gün içerisindeki hareketlilikleri sırasında rahat ve konforlu hareket edebilmeleri ve gitmek istedikleri yere zamanında gitmelerini sağlamak üzere, modern ulaşım sistemlerinin hayata geçirilmesi için ulaşım planlamasını yapmakta, bunlarla ilgili ulaşım yatırımlarını gerçekleştirmektedir.Bu çalışmalar kapsamında yer alan raylı sistem çalışmaları mevcut banliyö hatları hariç 1990 yılında başlamış, 2009 yılında 76 kilometreye ulaşarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulmuştur. Bu çalışmada Taksim?4.Levent Metro Hattının devamı olan 4.Levent?Hacıosman Metro hattının planlama, proje ve yapım aşamaları irdelenecek, projenin yolcu potansiyeli, trafik durumu, zaman kaybı, çevre kirliliği, ekonomik maliyetler ve faydaları göz önüne alınarak bir değerlendirme yapılacaktır. Hattın eksik kalan yönleri ve çözüm önerileri sunulacaktır.Anahtar Kelimeler: Kent içi Ulaşım Sistemleri, Raylı Sistemler, Fizibilite Etüdü With the sloped terrain of İstanbul, with hills which are intersected by stream beds along from south to the north, have a location hard to apply transportation systems. Due to that reason, always faced with difficulties of transportation master plan and transportation systems could not put into practice in sufficient level untill nowadays. Also unplanned urbanization made it hard to set up transportation systems, and related with the irregular urbanization, self developing highway transportation system served overcapacity in time and it caused traffic jam.According to laws of authorization to contribute solution of the İstanbul?s transportation problem, İstanbul Metropolitan Municipality works according to urban planning principles and rules. To make comfortable and easy transportation of the citizens within the day, and to transport them to their destinations in time; transportation master plan is done to put into practice modern transportation systems and related transportation investments are done.Railway system studies which are under scope of these studies have been started in 1990 and reached 76 kilometers and put into citizens? service in 2009 apart from existing suburban lines. Under this study, 4. Levent ? Hacıosman Metro Line?s ,which is extention of the Taksim ? 4.Levent Metro Line, planning, project design and construction stages shall be examined, passenger potential of the project, traffic condition, time lost, environmental pollution, economical costs and its benefits shall be taken into cosideration and evaluated. Inadequate parts of the metro line and solution proposals shall be submitted.Keywords: Urban Transportation System, Railway System, Feasibility Research
Collections