Allocation of stocks in a multi-echelon spare parts distribution system
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tezi günümüzde farklı yönetimsel kontrol yaklaşımları uygulamakta olan yedek parça envanter kontrol sistemlerinden esinlenerek hazırlanmıştır. Günümüzde çok basamaklı envanter sistemleri yaygın olarak çeşitli sebeplerden ötürü tek basamaklı envanter modellerini uygulamaktadır. Tek basamaklı envanter modelleri kurumlara organizasyonel kontrolde ve performans denetimlerinde kolaylık sağlamaktadır. Bu modellerin tercih sebeplerinde yaşanılan departmanlar arası fikir uyuşmazlıklarının rolü büyüktür. Teorik olarak merkezleştirilmiş yönetimin daha etkin olduğu kanıtlanmasına rağmen, merkezi olmayan yönetim biçimi özellikle çok basamaklı envanter biçimlerinde halen tercih edilmektedir. Bu çalışma merkezi bir sisteme göre merkezi olmayan bir sistemin nasıl tasarlanacağı konusunda gemnel bilgi sağlayacaktır. Çalışmada iki basamaklı ve çoklu ürün içeren yedek parça kontrol sistemi ele alınmıştır. Yedek parçaların doğası gereği sistemde sürekli gözlem ile (s-1,s) kontrol yönteminin kullanılması düşünülmüştür. Merkezi ve merkezi olmayan modeller için, yönetimsel farklılıklardan doğan sonuçları görebilmek adına algoritmalar önerilmiştir. This master thesis is motivated from real life spare parts inventory control systems ib which different managerial control approaches are utilized. It is a common practice in multi-echelon inventory systems that the stocks are controlled as adaptation of single echelon models for various reasons such as; ease of organizational control, performance monitoring and also interdepartmental conflicts. Therefore, although centralized control has been proved to be efficient from o theoretical prespective, decentralized control is still preferable especially in multi-echelon systems. This study will provide a guideline on how to design a decentralized system as compared to the centralized system. In this study a two-echelon multi-item spare parts inventory control system is considered. Because of the nature of spare parts, inventory is controlled on an (s-1,s) basis with continuous review. For both centralized and decentralized models a greedy a algorithm procedure is suggested in order to get results that originated from managerial differences out in the open.
Collections