Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Barış
dc.contributor.authorGirgin, Nil
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:28Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:28Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550658
dc.description.abstractBu yüksek lisans tezi günümüzde farklı yönetimsel kontrol yaklaşımları uygulamakta olan yedek parça envanter kontrol sistemlerinden esinlenerek hazırlanmıştır. Günümüzde çok basamaklı envanter sistemleri yaygın olarak çeşitli sebeplerden ötürü tek basamaklı envanter modellerini uygulamaktadır. Tek basamaklı envanter modelleri kurumlara organizasyonel kontrolde ve performans denetimlerinde kolaylık sağlamaktadır. Bu modellerin tercih sebeplerinde yaşanılan departmanlar arası fikir uyuşmazlıklarının rolü büyüktür. Teorik olarak merkezleştirilmiş yönetimin daha etkin olduğu kanıtlanmasına rağmen, merkezi olmayan yönetim biçimi özellikle çok basamaklı envanter biçimlerinde halen tercih edilmektedir. Bu çalışma merkezi bir sisteme göre merkezi olmayan bir sistemin nasıl tasarlanacağı konusunda gemnel bilgi sağlayacaktır. Çalışmada iki basamaklı ve çoklu ürün içeren yedek parça kontrol sistemi ele alınmıştır. Yedek parçaların doğası gereği sistemde sürekli gözlem ile (s-1,s) kontrol yönteminin kullanılması düşünülmüştür. Merkezi ve merkezi olmayan modeller için, yönetimsel farklılıklardan doğan sonuçları görebilmek adına algoritmalar önerilmiştir.
dc.description.abstractThis master thesis is motivated from real life spare parts inventory control systems ib which different managerial control approaches are utilized. It is a common practice in multi-echelon inventory systems that the stocks are controlled as adaptation of single echelon models for various reasons such as; ease of organizational control, performance monitoring and also interdepartmental conflicts. Therefore, although centralized control has been proved to be efficient from o theoretical prespective, decentralized control is still preferable especially in multi-echelon systems. This study will provide a guideline on how to design a decentralized system as compared to the centralized system. In this study a two-echelon multi-item spare parts inventory control system is considered. Because of the nature of spare parts, inventory is controlled on an (s-1,s) basis with continuous review. For both centralized and decentralized models a greedy a algorithm procedure is suggested in order to get results that originated from managerial differences out in the open.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAllocation of stocks in a multi-echelon spare parts distribution system
dc.title.alternativeÇok basamaklı yedek parça sistemlerinde stok tahsisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpare parts
dc.identifier.yokid397056
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292756
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess