Customer segmentatıon for campaıgn management by usıng fuzzy c-means
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugünlerde, müşteriye ait ürün sahipliğinin kontrolü bankacılık sektöründe hayati bir önem arzetmektedir. Bankacılıkta kullanılan eski politikalar geçerliliğini yitirmiştir. Bunlar genel politikalardı ve müşterinin banka seçimini belirlerken dikkat ettiği bireysel ihtiyaçlarına cevap veremiyorlardı. Bu sebeple, bankalar bütün müşterileriyle olan ilişkilerini yönetmek için kampanya stratejileri geliştirmek durumundadırlar. Bu yüzden, bankalar müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik çözümler ve ürünler sağlamak için onları sınıflandırmak zorundadırlar. Başka bir deyişle, birbirine yakın özelliklere sahip olan müşterilerin bir araya getirilmesi, onlar için uygun kampanya stratejileri belirlenmesi için gereklidir. Bu çalışmada, bankacılık müşterilerine daha uygun ve yararlı hizmetler sunmak için onları sınıflara ayıracağız. Nowadays, having control of customer is vital based on product diversity in the banking sector. The old policies of the banks lost their validity because they were general and they were not responding to individual needs which determine choice criteria of the customer for selecting a bank. For this reason, banks have to develop campaign strategies to manage relations with all their customers. Therefore, banks have to segment customers to provide them valuable solutions and products. In other words, customer segmentation is used for selecting appropriate customers is needed to determine campaign management. In this study, banking customers will be segmented adaptively to present them suitable and beneficial services.
Collections