Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.authorŞahin, Ümit
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:27Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:27Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550654
dc.description.abstractBugünlerde, müşteriye ait ürün sahipliğinin kontrolü bankacılık sektöründe hayati bir önem arzetmektedir. Bankacılıkta kullanılan eski politikalar geçerliliğini yitirmiştir. Bunlar genel politikalardı ve müşterinin banka seçimini belirlerken dikkat ettiği bireysel ihtiyaçlarına cevap veremiyorlardı. Bu sebeple, bankalar bütün müşterileriyle olan ilişkilerini yönetmek için kampanya stratejileri geliştirmek durumundadırlar. Bu yüzden, bankalar müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik çözümler ve ürünler sağlamak için onları sınıflandırmak zorundadırlar. Başka bir deyişle, birbirine yakın özelliklere sahip olan müşterilerin bir araya getirilmesi, onlar için uygun kampanya stratejileri belirlenmesi için gereklidir. Bu çalışmada, bankacılık müşterilerine daha uygun ve yararlı hizmetler sunmak için onları sınıflara ayıracağız.
dc.description.abstractNowadays, having control of customer is vital based on product diversity in the banking sector. The old policies of the banks lost their validity because they were general and they were not responding to individual needs which determine choice criteria of the customer for selecting a bank. For this reason, banks have to develop campaign strategies to manage relations with all their customers. Therefore, banks have to segment customers to provide them valuable solutions and products. In other words, customer segmentation is used for selecting appropriate customers is needed to determine campaign management. In this study, banking customers will be segmented adaptively to present them suitable and beneficial services.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleCustomer segmentatıon for campaıgn management by usıng fuzzy c-means
dc.title.alternativeKampanya yönetimi için fuzzy c-means algoritması kullanılarak müşteri segmentayonu yapılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.identifier.yokid398487
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292755
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess