Show simple item record

dc.contributor.advisorKıngır, Said
dc.contributor.authorIşkin, Mustafa
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:58Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:58Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550458
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Antalya İlindeki 5 yıldızlı otel işletmelerinin yöneticilerinin, bilgi teknolojileri kullanımından nasıl etkilendiklerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda Antalya'ya da yer alan 176 adet 5 yıldızlı otel işletmelerinde görev alan yöneticiler evren olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evreninin tamamına ulaşma imkanı olduğu için örneklem belirlenmemiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgiler tanımlayıcı istatistiksel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir.Analiz sonucunda bilgi teknolojileri kullanımının söz konusu yöneticileri olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Yöneticilerin kontrol, planlama, koordinasyon, örgütleme gibi fonksiyonlarını bilgi teknolojileri sayesinde daha etkili bir şekilde yerine getirebildikleri sonucu elde edilmiştir. Bunların yanında yöneticilerin bilgi teknolojileri sayesinde daha etkin, daha verimli bir çalışma ortamı yakaladıkları araştırmanın bulgularınca desteklenmektedir. Bu çalışma Antalya gibi özel bir turizm merkezini kapsaması açısından önemlidir. Türkiye'deki 5 yıldızlı otellerin birçoğu Antalya ilindedir. Bu nedenle Türkiye çapında bir genelleme yapılabileceği düşünülebilir. Ancak Antalya ilindeki otellerle şehir otelleri arasında yönetimsel ve yapısal farklılıklar olduğu için genelleme yapılması çok doğru olmaz.Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, Bilgi Teknolojileri, Bilgi Sistemleri. Yönetim, Antalya, Beş Yıldızlı Oteller.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine how business managers of 5-star hotels in Antalya province influenced by use of information technologies. In this context the managers of 176 hotels in Antalya are determined as the universe of this study.. The information obtained at the end of this research was analyzed by using descriptive statistical methods.As a result of the analysis it was concluded that the using of information technologies has positive effects on hotel managers. It was seen that managers practiced some functions such as checking, planning, coordination and organization more efficiently by the help of Information Technologies. Besides managers can find more effective and productive environment thanks to Information Technologies. This study is important because this study covers the province of Antalya where, is too important for tourism of Turkey. Many of five-star hotel in Turkey are in Antalya. Therefore, should be considered.a generalization can be done around the Turkey. Nevertheless this generalization is not very accurate because between the hotels of Antalya and city hotels, there are some differences in the structural and managerial.Keywords: Hotel Establishments, Information Technologies, Information Systems, Management, Antalya, Five-Star Hotels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBilgi teknolojileri kullanımının otel işletmeleri yöneticilerine etkileri: Antalya`daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of applied information technologies on managers of hotel establishment: A research in five-star hotel establismnents in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmHotel managers
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmInformation systems
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid379830
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279987
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess