Stratejik rekabet üstünlüğü aracı olarak kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansı üzerine etkileri:Konya otelleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme sürecinde etkili bir çalışma hayatı sürdürebilmek ve rekabet üstünlüğü sağlamak adına işletmeler yüksek performansa sahip bir organizasyon ve işgücü geliştirerek bulundukları ortamda ayak uydurmaya çalışmaktadırlar. Bunu da kapsamlı şekilde bilgi teknolojileri sayesinde başarabilmektedirler. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı, rekabet üstünlüğü aracı olarak kullanılan bilgi teknolojisinin işletme performansı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Konyada bulunan Turizm İşletme Belgeli 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde uygulanan işletmenin bilgi teknolojileri kullanımı ile performansları arasındaki ilişki Performans Prizmasının 6 temel boyutu kapsamında incelenmiştir. İl Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan veriler ışığında Turizm İşletme belgeli 16 adet otel işletmesi araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler Konya'da yer alan 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin üst düzey yöneticileri ile yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansını artırdığı tesbit edilmiştir. Ayrıca otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin rekabet üstünlüğü sağladığı ve bilgi teknolojilerinin işletme performansını,paydaş tatmini, paydaş katkısı, stratejiler, süreçler ve yeterlilikler boyutları altında artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Konya Turizmi, Rekabet Üstünlüğü, Bilgi Teknolojileri, Performans, Performans Prizması In order to ensure an effective working life and sustain competitive advantage in the process of globalization, businesses try to adapt to their local environment by improving a high-performance labor organization. So, they can manage this through a comprehensive information technology. The main objective of the present study is to reveal the impact of information technology used as a tool for competitive advantage on business performance. Tourism Management Certificate 3, 4 and 5 stars hotel establishments and relationship between performance of the business and the use of information technology within the scope of Performance cuboid six key dimensions examined. In the light of the data from the Ministry of Culture and Tourism, Tourism Management certified 16 hotel business were included in the study. In this study, a qualitative research method is used. The data for this study 3, 4 and 5 star hotels businesses in Konya have been obtained as a result of face to face interviews with senior managers. The data obtained were analyzed by descriptive analysis technique. Results of this research has showed that information technology used in hotel establishments improved business performance. In addition, information technologies provides a competitive advantage and it is conducted that information technologies used in enterprises increase operating performance, stakeholder satisfaction, stakeholder contribution, strategies, processes and competencies.Key words: Konya Tourism, Competitive Advantage, Information Technology, Performance, Performance Prism
Collections