Aile hekimliği sisteminin hekimlerin sunmuş olduğu hizmetlerin kalitesine etkisi: Düzce örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, aile hekimliği sisteminin, hekimlerin sunmuş olduğu sağlık hizmetlerinin kalitesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, araştırmada aile hekimlerinden sağlık hizmeti alan tüketicilerin (hastaların) aile hekimliği sistemine ve aile hekimlerinin sunmuş olduğu hizmetlerin kalitesine ilişkin algılarına odaklanılmıştır. Araştırmanın evrenini aile hekimliği sisteminin uygulanmasında pilot il olarak kullanılan Düzce ilinde yaşayan ve aile hekimliği uygulamasında sağlık hizmetinden faydalanan bireyler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kolayda örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmanın verileri anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Yapılan araştırmada 450 anket formu araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 18 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, aile hekimliği sisteminin hekimlerin sunmuş olduğu hizmetlerin kalitesi üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, aile hekimlerinden sağlık hizmeti alan tüketicilerin aile hekimliği sistemine yönelik algıları ile aile hekimine yönelik tutumları arasında pozitif korelasyon olduğu görülmüştür. Ayrıca aile hekiminin vermiş olduğu hizmetlerin kalitesi ile aile hekimine yönelik tutumlar arasında pozitif bir korelasyon olduğu saptanmıştır. Son olarak, aile hekimliği sistemi ve aile hekiminin vermiş olduğu hizmetlere yönelik algıların demografik özelliklere göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. The aim of this study is to examine the effect of family medicine system on the quality of health services provided by doctors. For this purpose, focused to the consumer perceptions of receiving health services from family doctors about family medicine system and the quality of services provided by family doctors. Research population consists of Düzce City which used as pilot city for implementation of family medicine system. In this research, quantitative research methodology was used. In this research that used convenience sampling method and research data was collected using questionnaire technique. In the study, 450 questionnaire form were evaluated. Research data were analysed using SPSS package program. Result of analysis, it is concluded that family medicine system have a positive effect on the quality of services offered by doctors. Also, there is a positive correlation between consumer perceptions of receiving health services from family doctors and their attitudes towards family doctors. In addition, there is a positive correlation between the quality of services provided by family doctors and attitudes towards family doctors. Finally, the perceptions about family medicine system and the quality of services provided by family doctors were differed according to demographic characteristics.
Collections