Çalışanların duygularını yönetme becerilerinin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi: Sabiha Gökçen Havalimanı çalışanları üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Sabiha Gökçen Havalimanı çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışı algılarında duygularını yönetme becerilerinin etkisini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda; çalışanların demografik özellikleri, duyguları yönetme becerileri ve örgütsel vatandaşlık davranışları verilen ifadelerle ölçülmeye çalışılmaktadır. Araştırma, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın 320 çalışanı ile gerçekleştirilmektedir.Araştırmada çalışanların duyguları yönetme becerilerinin, örgütsel vatandaşlık davranışı ve boyutları; özgecilik, nezaket, vicdanlılık, sivil erdem ve sportmenlik üzerindeki etkisini ölçmek için yapılan analizler neticesinde, duyguları yönetme becerilerinin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Araştırmada ayrıca katılımcıların duyguları yönetme becerileri ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının, demografik özelliklere bağlı olarak farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla analizler yapılmaktadır. Analizler sonucunda, duyguları yönetme becerilerinin demografik özelliklere bağlı olarak farklılık göstermediği, örgütsel vatandaşlık davranışlarının ise demografik özelliklerden eğitim ve sektörde çalışma süresine bağlı olarak farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmaktadır. Araştırmanın sonuç ve öneriler kısmında, araştırmanın bulguları değerlendirilmekte ve önerilerde bulunulmaktadır. The aim of this research is determining the effect of Sabiha Gokcen Airport's employee's emotions management skills upon organizational citizenship behavior. For this purpose the employee's demographic characteristics, emotions management abilities and organizational citizenship behavior are aimed to be measured with given expressions. The research is carried out with 320 employees in Sabiha Gokcen Airport.In research, as a result of analysis to measure the effect of emotions management abilities on organizational citizenship behavior and dimensions, which are altruism, cortesy, conscientiousness, civic virtue and sportsmanship, emotions management abilities have a meaningful effect on organizational citizenship behavior. Additionally in this research participant's emotions management skills and organizational citizenship behaviors are analyzed to determine whether there is a difference depending demographic characteristics. According to analysis results emotion management skills that not differ depending on the demographic characteristics, but organizational citizenship behaviors that differ depending on education and working hours in sector which are demographic characteristics. The research's findings are evaluated and made recommendations in result and recommendations part of research.
Collections