Otel işletmelerinde davranışsal strateji: Kriz dönemlerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler, beklenmedik zamanlarda ortaya çıkan, performanslarını ve amaçlarını tehdit eden çeşitli krizlerle karşılaşabilmektedir. Bu nedenle krizlerin yol açacağı olumsuz unsurlara engel olmak veya oluşabilecek zararların etkilerini azaltabilmek amacıyla belirli stratejiler oluşturmaktadırlar. Krize yönelik stratejiler noktasında devreye giren kavramlardan biri de, literatüre henüz girmiş olan davranışsal strateji kavramıdır. Davranışsal strateji kavramı, işletmelerin sürdürülebilirlik ve kar açısından ihtiyaç duyduğu kararları almalarını sağlayacak bir süreç ve yöntemleri içeren bir mekanizma olarak ifade edilebilir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı, otel işletmesi yöneticilerinin yaşanmış ya da yaşanması muhtemel krizler karşısında davranışsal stratejileri kullanma düzeylerini belirlemektir. Otel işletmelerinde krizlere yönelik uygulanan davranışsal stratejiler; Greve' in (2013), Microfoundatıons of Management: Behavioral Strategies and Levels of Rationality in Organizational Action çalışmasında yer alan davranışsal stratejilerin dört boyutu altında incelenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın evreni, Ankara ili olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler otel işletmesi yöneticileriyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler, nitel veri analizi yöntemlerinden biri olan betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda otel işletmelerinde, krizlere karşı müdahalelerde, davranışsal stratejilerin aynı anda bir veya birkaçı ya da tamamı kullanılarak kararların alındığı ve krizlere karşı davranışsal stratejilerin uygulandığı görülmüştür. Ayrıca otel işletmelerinde uygulanan davranışsal stratejilerin krizleri aşma noktasında önemli bir rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, Kriz, Davranış, Davranışsal Strateji Business organizations may encounter various crisis that come out unexpectedly and threaten their performances and goals. Because of the fact that, these organizations create particular strategies to prevent from crisis or take the edge off current crisis. At the point of strategies against crisis, one of the strategies that steps in is the concept called as `behavioural strategy` which has just joined to the literature. Behavioural strategy can be stated as a mechanism including processes and methods that are required by business organizations in the sense of making decisions about sustainability and profit. In this context, the basic goal of this study is to determine the level of the utilization of behavioural strategies against to the past or future crisis occuring in hotel organizations by the managers. Behavioural Stategies that have been applied in the hotel managements against crisis are stated as four dimensions in the study of Greve (2013), named as Microfoundatıons of Management: Behavioral Strategies and Levels of Rationality in Organizational Action. Within this framework. The population of study has been determined as Ankara. Qualitive research method has been applied for the study. The data regarding the study provided as the result of one to one interviews. Provided data has been analyzed via the method of descriptive analyses which is one of the qualitive data analysis. As a result of this study, it has been seen that the decisions are made by applying to one or more behavioural strategies and sometimes all of behavioural strategies and the behavioural straregies are practised as interventions against crisis in hotel organizations. What is more, it has been precipitated that the applied strategies has a significant role at the point of clearing the crisis.Key Words: Hotel Organizations, Crisis, Behaviour, Behavioural Strategy
Collections