Matematik dersi TEOG sınavları ile öğretmen sınavlarının bazı değişkenler açısından karışılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığının 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında ilk defa uygulamaya başladığı Ortaöğretim Geçiş Sistemi kapsamındaki TEOG ve öğretmen sınavlarının, kapsam geçerliklerini belirleyip birbiriyle karşılaştırılması, bu sınavlardan alınan puanlarının birbiriyle ilişkisi, öğretmenlerin cinsiyet ve hizmet yılı faktörünün TEOG ve öğretmen sınavı puanları ve öğretmen sınavları kapsam geçerlikleri üzerindeki etkisi, öğretmen sınavları kapsam geçerliklerinin TEOG ve öğretmen sınav puanları üzerinde yordayıcı bir etkisinin olup olmadığı durumlarını analiz etmek amaçlanmıştır.Araştırma betimsel bir çalışma olup nicel ve nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, Düzce ili genelindeki okullardan maksimum çeşitliliği sağlamak için bir önceki yılın SBS puanları dikkate alınarak tabakalı örneklem yoluyla 40 okul seçilmiş, bu okullar dahilinde nitel çalışma için 40 öğretmenin matematik dersi 1. sınav örneği, nicel çalışma için 1848 öğrencinin TEOG ve öğretmen sınavı puanları ile öğretmenlerinin cinsiyet ve hizmet yılı bilgileri dahil edilmiştir. Bu betimsel araştırmanın verileri, hazırlanan belirtke tablosu, soru-kazanım tablosu, sınav kazanım tablosu, kişisel bilgi formu ve not çizelgesi veri toplama araçları ile toplanmış, nitel veriler için doküman incelemesi tekniği ile durum çalışması yapılmış, nicel veriler için keşfedici korelasyon yöntemi ile Spearman Korelasyonu, Doğrusal Regresyon, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis teknikleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda,•Öğretmen sınavlarının, kapsamı geçerlikleri ortalama %72 iken TEOG sınavının kapsamı karşılama düzeyinin %73 olduğu,•Öğretmen sınavlarında ve TEOG sınavında en çok dikkate alınan kazanımın 'Üslü Sayılarda Çarpma Yapar' iken en az dikkate alınan kazanımın 'Histogram Oluşturur' olduğu,•Matematik Dersi Ortaöğretim Programının geliştirmek istediği becerilerden TEOG sınavında ve öğretmen sınavlarında en çok dikkate alınanın 'problem çözme' becerisi olduğu,•Öğretmen sınav puanları ile TEOG sınav puanları arasında yüksek düzeyde ilişki olduğu,•Öğretmen cinsiyet faktörünün, öğretmen sınavları kapsam geçerlikleri ve TEOG sınav puanları üzerinde anlamlı bir fark göstermediği ancak öğretmen sınav puanları üzerinde fark oluşturduğu ve bu farkın erkek öğretmenlerin hazırladıkları sınav puanlarında daha yüksek olduğu görüldüğü,•Öğretmen hizmet yılı faktörünün, öğretmen sınavları kapsam geçerlikleri üzerinde anlamlı bir fark gösterip, farkın yönü 11-22 yıl kıdeme sahip öğretmenler şeklinde iken, TEOG sınavı ve öğretmen sınavları üzerindeki anlamlı farkı 6-10 yıl kıdeme sahip öğretmenler yönünde olduğu•Öğretmen sınavları kapsam geçerliklerinin, TEOG sınavı ve öğretmenlerin sınav puanları üzerinde yordayıcı bir etkisinin olmadığı sonuçlarına varılmıştır.Çalışma sonuçlarına dayanarak, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanında özellikle kapsam geçerliği konusunda yeterlikleri artırılmalı, ortaöğretim matematik programı dahilinde geliştirilmek istenen beceriler ve kazandırılmak istenen kazanımları ölçmede çoktan seçmeli testlerin yeterliği incelenmeli, daha etkili ölçme araçları kullanılmalı, öğretmenlerde ortaöğretim matematik programının geliştirmek istediği beceriler hakkında yeterlikler artırılmalı, öğretmenlere yaptıkları sınavların kapsam geçerlikleri ve TEOG sınavı ile tutarlıkları hakkında dönütler verilip öğretmenlerin kendilerini geliştirmeleri istenmelidir.Anahtar Kelimeler: TEOG, SBS, Kapsam Geçerliği, Sınav Puanları In this research, Ministry of National Education's TEOG and teacher examinations' under Secondary Education Transition System which have been started to apply for the first time in 2013-2014 academic year, identifying the content validity and comparing each other, relationship between the scores of these exams, teachers' gender and lenght of service factors effect on TEOG and teacher exams and teacher exams content validity, analysing if there is a predictive effect of teacher exams content validity's on TEOG and teacher exam scores, have been aimed.The research is a descriptive study of quantitative and qualitative research methods were used. To research, 40 schools from Düzce have been choosed by stratified sample way to provide the maximum variation consider to the SBS scores of last year, including these schools, 40 teacher's 1. Examination sample of math lesson for qualitative working, 1848 student's TEOG and teacher exam scores and teacher's gender and lenght of service informations for quantitative working have been involved.This descriptive research's datas, prepared symptom chart, question- acquisition chart, examination acquisition chart, personal information form and score form have been collected with data collection tools, situation working has been done with document investigation method for the qualitative datas, explorative correlation method, Spearman correlation, linear regression, Mann Whitney U and Kruskal Wallis technics have been used for the quantitative datas.In the result of the research,•While teacher exam's content validity average is %72, TEOG exam's content validity rank is %73,•While the most considered acquisition is `Able to multiple the exponent numbers.` on the teacher exams and TEOG examination, the less considered acquisition is `Able to make histogram.`,•From the skills which wanted to develop by the Secondary Education Math Program, the most considered skill is `Solving problem`,•There is a high level relation between teacher exam scores and TEOG examination,•Teacher's gender factor does not indicate a significant variation on teacher exams content validity and TEOG examination scores, but makes a variation on teacher's exam scores and this variation reveals that male teacher's scores are higher,•Teacher's lenght of service factor indicates a significant variation on teacher exams content validity while the variation direction is teachers who have seniority for 11-22 years, and variation direction is teachers who have seniority for 6-10 years it makes a significant difference on TEOG examination and teacher exams,•Teacher exams content validity does not make a predictive effect on TEOG examination and teacher exam's scores have been resulted.In the result of study, teachers should improve their qualifications about measurement and evaluation specifically on contents validity, skills which wanted to develop and given by secondary education math program and test's qualification for measurement should be reviewed, more effective measurement tools should be used, the qualifications about the secondary education math program's skills on teachers should be improved, feedbacks should be given about the exam's content validity and the consistency with TEOG examination to teachers and should be wanted to improve theirself at the same time.Key Words: TEOG, SBS, Content Validity, Examination Scores
Collections