İnovasyon algısı, inovasyon sürecindeki liderlik tarzları ve işletmenin inovasyon performansı arasındaki ilişkiler: Düzce`deki KOBİ`ler üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı, inovasyon algılarının, inovasyon sürecindeki liderlik tarzlarına etkisini ve inovasyon sürecindeki liderlik tarzlarının da işletmenin inovasyon performansına etkisini incelemektir.Araştırmanın evrenini, Düzce ilinde faaliyet gösteren KOBİ'lerin sahipleri veya üst düzey yöneticileri oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, veriler yüz yüze anket tekniğiyle elde edilmiştir. Değerlendirmeye alınan ve verilerin analizinde kullanılan toplam anket sayısı 126'dır. Araştırmada kullanılan başlıca istatistiksel analizler; betimleyici istatistikler, korelasyon analizi ve regresyon analizidir. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre en yaygın inovasyon algısı, inovasyonun, ürün kalitesini artıracağı algısıdır. En yaygın görülen inovasyon sürecindeki liderlik tarzı, dönüştürücü liderlik tarzıdır. Düzce ilinde faaliyet gösteren KOBİ'lerin inovasyon performansı ise ortalama düzeyindedir. Olumlu inovasyon algıları, dönüştürücü liderlik tarzını, karizmatik liderlik tarzını ve stratejik liderlik tarzını etkilemektedir. Olumsuz algılardan ek maliyet algısı ise dönüştürücü liderlik tarzını, karizmatik liderlik tarzını, hizmetkâr liderlik tarzını ve stratejik liderlik tarzını etkilemektedir. Köklü değişiklik algısı yalnızca dönüştürücü liderlik tarzını etkilemektedir. Diğer taraftan işletmenin inovasyon performansı üzerinde etkili olan en önemli inovasyon sürecindeki liderlik tarzlarının ise karizmatik ve stratejik liderlik tarzlarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The main purpose of the research is to examine the effect of the manager's innovation perception on the style of managing innovation process and to research the impact of the style of managing innovation process on the companies' innovation performance.The population of the research is the upper level managers of SMEs operating in Duzce. Quantitative research was used in the study. Data were obtained by using face to face questionnaire technique. 126 questionnaires were used to analyze the data. The main statistical analyses used in the study are; descriptive statistics, correlation analysis and regression analysis. The data was analyzed by SPSS 20.0 package program.According to the research findings, the most important innovation perception is that innovation raises the product quality. The most effective leadership style in managing innovation is transformational leadership. The innovation performance of SMEs in Duzce is at an average level. The positive perception of managers towards innovation affects managing innovation in terms of transformational, charismatic and strategic leadership styles. On the other hand, additional cost perception, from the category of negative perceptions, affects managing innovation in terms of transformational, charismatic, strategic and servant leadership style. The perception of fundamental change affects the transformational leadership style. The most important leadership styles that are used in managing innovation process and that have impact on companies' innovation performance are charismatic style and strategic leadership style.
Collections