İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma, yazma ve okuduğunu anlama düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilkokul birinci sınıf öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerinin okula başlama yaşı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. İlk okuma yazma öğretiminde öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerininin diğer değişkenlere (okul öncesi eğitim, ebeveyn eğitimi, gelir durumu, öğrencinin cinsiyeti, öğretmen değişkeni) göre farklılaşma durumunun incelenmesini de kapsayan bu araştırma nicel yönteme dayalı olup evreni Düzce ili Akçakoca ilçesinde merkez okullarda 2014–2015 öğretim yılında öğrenim gören toplam 347 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Betimsel nitelikte olup, tarama modeli kullanılan bu araştırmada gerekli olan veriler Öğrenci Tanıma Formu, Okuma Düzeyi Ölçeği, Dikte Düzeyi Ölçeği, Okuduğunu Anlama Ölçeği İle toplanmıştır. Ayrıca her sınıfın sınıf öğretmenlerine ait bilgilere Öğretmen Bilgi Formu ile ulaşılmıştır. Verilerin analizinde; İstatistik Paket programından yararlanılmıştır. Kruskall Wallis, Mann- Whitney U testi uygulanmıştır. Öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama, düzeylerine ilişkin aldıkları puanlar 60–66 ay; 67–69 ay; 71 ve üzeri ayda okula başlayan yaş grupları üzerinde analiz edilmiştir. 72 ve üzeri ayda okula başlayan çocukların okuduğunu anlama düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerinin okul öncesi eğitimi alma durumuna göre karşılaştırılmasında yapılan analiz sonucu okul öncesi eğitim alanların her üç düzeyde de daha başarılı oldukları görülmüştür. Öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama düzeylerinden aldıkları puanların ebeveyn eğitimine göre incelenmesinde elde edilen sonuçlara göre ebeveyn eğitimleri yükseldikçe çocukların okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerinin arttığı görülmüştür. Öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerinin ailenin gelir durumuna göre karşılaştırılmasında, ailenin gelir düzeyi arttıkça öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama düzeylerinden aldıkları puanlar artmıştır. Ailenin gelir düzeyi ile yazma düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerilerinin öğretmenlerin kıdemlerine göre değerlendirilmesinde; 11–15 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Kıdem ile okuma ve yazma arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama düzeylerinin cinsiyete göre değerlendirilmesinde kız öğrencilerin yazma ve okuduğunu anlama düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Kız ve erkek öğrencilerin okuma düzeylerinde istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilere uygulanan ölçeklerden ve formlardan edilen veriler analiz edilmiş ve 60–66 ay, 67–71 ay, 72 ve üzeri yaş grupları karşılaştırıldığında; 60–66 aylık grubun hazırbulunuşluk düzeylerinin okula başlama için yeterli olmadığı görülmüştür. Bu üç grubun özellikle 60–66 ay, 67–71 aylık öğrencilerin okula erken başlaması söz konusu olduğunda, 60-66 aylık öğrencilerin diğer gruplara göre okuduklarını anlama düzeylerinin düşük olduğu, okul öncesi eğitim alan öğrencilerin her üç düzeyde de daha başarılı olduğu görülmüştür. Okul öncesi eğitim alan öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama düzeyleri açısından daha başarılı görülmeleri araştırmamıza, okul öncesi eğitimin önemi açısından değer kazandırmıştır. İlk okuma yazma etkinliklerinde ebeveynleri eğitimli olan öğrencilerin her üç düzeyde de daha başarılı oldukları görülmüştür. İlk okuma yazma öğretiminde okuduğunu anlama düzeylerinde daha başarılı olan öğrencilerin öğretmenlerinin kıdemlerinin 11-15 yıllık olduğu araştırmamızın bulguları arasındadır. Kız öğrencilerin yazmada ve okuduğunu anlamada erkek öğrencilere göre daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this research, it is aimed to study the reading, writing and reading comprehension levels of first grade primary students according to different variables. This research which includes other variables as well (preschool education, parents' education, status of income, students'gender, teacher variables) aims to investigate the effects on students' reading, writing and reading comprehension skills in the process of primary reading and writing instruction, It has been based on quantitative method and its study group consists of 347 first grade students who studied in the primary schools of Akçakoca town of Düzce district in 2014-2015 educational year. The data has been collected through Student Identification Form, Reading Scale, Writing Scale and Reading Comprehension Scale. In addition, the information about the teachers teaching each class have been obtained by Teacher Identification Form. The Packet Statistics program is used in the analysis of the data. Kruskall Wallis, Mann-Whitney U Test have been carried out.This research in which survey model has been used, the points that students scored related to reading, writing and reading comprehension have been analyzed with Kruskall-Wallis test on 60-66 months, 67-69 months, 71 and over months old schooling age groups. The reading comprehension success of 72 and over months old children was higher. As a result of the Mann-Whitney U test which was carried out to compare reading, writing and reading comprehension skills in terms of attending preschool education, it is seen that the ones who attended preschool education were more successful in all skills. As a result of the Kruskall-Wallis test which was carried out to study the students' scores in reading, writing and reading comprehension skills according to the parents' education, it is seen that as the parents' education status got higher, the students' reading, writing and reading comprehension skills got better. The same test was carried out to compare the reading, writing, reading comprehension skills and status of income, according to the relationship between reading, reading comprehension, as the status of income got higher the reading and reading comprehension skills scores got higher. There was no significant difference between students' writing skills and the parents' level of income. As a result of the same test that was carried out to evaluate the students' scores in reading, writing and reading comprehension skills according to the teachers' professional experience, the students of the teachers having 11-15 years of professional experience were observed to have higher reading comprehension skills. The evaluation of students' reading, reading comprehension and writing skills according to gender was analysed through Mann-Whitney U Test. As a result of this, it is seen that girls have higher writing and reading comprension skills. There was no significant difference between girls' and boys' reading skills.The data obtained from The Student Identification Form, Reading Scale, Writing Scale and Reading Comprehension Scale have been analysed and when 60-66 months old, 67-71 month old,72 and are compared, 60-66 months old group's level of preparedness were not sufficient to start school. It can be concluded that especially 60-66 months old and 67-71 months old students would experience many difficulties if they start school without preschool education since they will be taught in heterogenous classes. It has been concluded that the education of parents affects student success in primary reading and writing activities. The status of income of the family seems to affect reading and reading comprehension levels of students in a positive way. Teachers who have 11-15 years of professional experience were more successful in teaching students reading and reading comprehension and girls were more successful compared to boys in writing and reading comprehension.
Collections