Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı kapsamında yer alan öğrenci projelerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ortaöğretim matematik dersi öğretim programı kapsamında bulunan proje görevi etkinliklerinin uygulanabilirliğini araştırmaktır. Bu araştırmada nitel ve nicel veri toplama teknikleri eşzamanlı olarak uygulanarak, karma yöntem uygulanmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda Düzce il merkezinde bulunan 6 farklı ortaöğretim okulunda görev yapmakta olan 8 matematik öğretmeni ile görüşme; ortaöğretim öğrenimi boyunca en az bir kez matematik dersi proje görevi alan 356 öğrenci ile anket yapılarak öğretmen ve öğrenci, görüş ve önerileri alınmıştır.Bu araştırmanın nicel bölümünde, elde edilen verilerin analizinde istatistiksel paket programlar kullanılmıştır. Proje görevi alan öğrencilerin, dönem sonu matematik dersi puanlarının cinsiyet, sınıf, okul türü, çalışma odası, alınan desteğin türü, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaşma durumunu incelemek amacıyla t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Bunun yanında proje görevi alan öğrencilerin, görüşleri ile ilgili maddelere vermiş oldukları cevaplar arasında cinsiyet, dönem sonu puanı, matematik dersi için destek alıp almama durumlarına göre anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit edebilmek için Kay-Kare Testi (Chi-Square Tests) yapılmıştır. Bu araştırmanın nitel bölümünde, verilerin analizinde, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada, matematikle ilgili proje çalışmaları matematiğin önemini anlamama yardımcı olur, görüşüne katılma oranının matematik dersi dönem sonu puanı yüksek olan öğrencilerde anlamlı bir biçimde yüksek olduğu görülmüştür. Matematik dersi için destek alan öğrencilerde; proje ödevi konuları gerçek hayatla ilişkili olduğu zaman ödevimi yapma isteğim artar, görüşüne katılma oranı destek almayan öğrencilere göre anlamlı derecede daha yüksektir. Bu çalışmada, öğretmenlerin proje çalışmalarının, öğretim programında açıklanış biçimini yeterli bulmadıkları ve proje çalışmalarını öğrenciye not verme aracı olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmenleri proje görevleri hakkında bilinçli ve olumlu davranışlar kazandırmaya motive eden eğitim etkinliklerine gerek duyulduğundan öğretmenlerin ve eğitim araştırmacılarının bu konuya önem vermeleri gerekmektedir. Proje görevlerinde, öğrencilerin becerilerini geliştiren ve öğrendiklerini gerçek yaşamla ilişkilendirebilecekleri güncel temalar kullanılmalıdır. Proje görevi konuları öğrencilerde merak uyandırmalı ve onları araştırmaya yöneltmelidir. Verilen proje görevleri ile öğrencilerde uygulama düzeyinde yeni öğretiler oluşturulmalı ve öğrencilerin akademik başarılarına da katkı sağlanmalıdır. Anahtar Kelimeler: Matematik öğretimi, ölçme değerlendirme, proje görevleri The main aim of the research is to examine the applicability of project task activities in secondary school mathematics curriculum. Qualitative and quantitative data collection techniques were applied simultaneously, therefore a mixed method was conducted. In line with this aim, 8 mathematics teachers who work in 6 different secondary schools in Duzce province were interviewed. Also a survey was conducted with 356 students who have been assigned with at least one mathematics project task during their secondary education. In this way, teacher and student opinions were obtained.In the quantitative part of the research, statistical packaged softwares were used in the analysis of the obtained data. T-test and one way analysis of variance were conducted in order to examine the probable changes in final mathematics grades of the students in terms of the variables of gender, classroom, study room, support type and educational background of the parents. Besides, Chi-Square Tests were applied to determine whether there was a meaningful relationship among the students' responses in the surveys in terms of gender, final grade and mathematical support variables. In the qualitative part of the research, descriptive analysis method was used to explain collected data in data analysis.In the research, it was observed that the students who have higher final grades in mathematics course demonstrated meaningfully more attendance to the following item: `Project tasks related to mathematics help me understand the importance of mathematics.` The students who received support in mathematics course attended more to the following item: `My willingness to complete the assignments increase when the project tasks are related to real life.` It was concluded that teachers does not consider the explanation of project tasks are adequate and that they regard project tasks as grading tools to the students.Educational activities that motivate teachers to bring in conscious and positive behaviours related to project tasks are necessary. Therefore, educational researchers need to focus on this issue deliberately. Current themes that improve students' skills and that can be associated with the real life should be used. Project tasks should arouse curiosity in students and should direct them to research. With the use of project tasks, teachers should create new disciplines in students at application level and contribute to their academic success.Key Words: Teaching mathematics, measurement and assessment, project tasks
Collections