6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dil bilgisi kazanımlarına ulaşma düzeyleri ile derse yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerin dil bilgisi kazanımlarına ulaşma düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın evreni Düzce ili Çilimli ilçesindeki merkez okullarda 2015–2016 öğretim yılında öğrenim gören 237 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma ulaşılabilen 230 öğrenci ile sınırlandırılmıştır. Çalışmada verilerin toplanmasında `Kişisel Bilgiler Formu`, `Dil Bilgisi Başarı Testi` ve `Türkçe Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizi İstatistik Paket programında frekans, ortalama ve standart sapma analizleri, Kruskall Wallis, Mann- Whitney U testi ve korelasyon analizi ile yapılmıştır.Çalışmada öğrencilerin dil bilgisi kazanımlarına ulaşma düzeyleri %65,6'dır. Dil bilgisi başarı testi toplam puan ortalaması ise 28,89±9,07 (min:9, max:44)'dir. Cinsiyeti kız olan, ayda okuduğu kitap sayısı fazla olan, evde çalışma odasına sahip olan, anne eğitim düzeyi yüksek olan ve yetiştirme kurslarına katılan öğrencilerin dil bilgisi kazanımlarına ulaşma düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Öğrencilerin dil bilgisi kazanımlarına ulaşma düzeyleri ile ekonomik durum ve baba eğitim düzeyi arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık ise bulunmamıştır (p>0,05). Ayrıca dil bilgisi kazanımı ulaşma düzeyi ile öğrencilerin Türkçe dersi tutumları arasında pozitif korelasyon tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 6.sınıf öğrencilerinin dil bilgisi kazanımlarına ulaşma düzeylerine çeşitli değişkenlerin önemli bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This study was performed to determine of 6th grade students' attainment level of grammar outcomes in turkish course curriculum according to different variables.Research was in a descriptive design. Population of the study was consisted of all of 6th grade students' who were educated in the central schools in Çilimli district of Düzce province in 2015-2016 academic year (N=237). The study was limited to 230 students who can be reached. The collection of data employed `Personal Information Form`, `The Grammer Achievement Test` and` Turkish Course Attitude Scale`. The data were evaluated by number and percentage, mean and standard deviation, Kruskal Wallis, Mann-Whitney U test and correlation analysis in Statistical Package Program.It was determined that 65.6% of accesibility levels to acquisitions of grammar of students in the study. The total mean point of the grammar achievement test was 28.89 ± 9.07 (min: 9, max: 44) Students, who gender girls, who high number of books to be read a monthly, who have a study room in home, whose mother' education of levels, who participated in training courses had higher frequencies of accessibility levels to acquisitions of grammar (p<0,05). There was no statistically significant difference between students' accessibility levels to acquisitions of grammar and father' levels of education and economic status (p>0,05). In addition, it was determined that a positive correlation between the accessibility levels to acquisitions of grammar and the Turkish course attitudes of the students. According to the results, there is a significant effect of various variables on the accessibility levels to acquisitions of grammar 6th grade students'. In this context, it is necessary to improve the socioeconomic conditions of the students and to encourage student-centered education which will positively influence the personal development of the students.
Collections