Fen lisesinde okuyan öğrenciler ile ailelerinin sosyo kültürel yapılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Türk eğitim sisteminde önemli bir yeri olan Fen Liselerinin kurumsal ve fonksiyonel yapısı ile bu okullarda okuyan öğrencilerin ve ailelerinin sosyo-ekonomik ve kültürel özellikleri incelenmiştir. Amacımız aileler ve öğrenciler tarafından özellikle tercih edilen bu okulların mevcut yapı ve sistemde eğitimde sosyal adalet ilke ve hedefinin gerçekleştirilmesinde kilit rol alabileceğini göstermektir. Bunun için 2016/2017 eğitim yılında Sakarya ve Düzce olmak üzere iki İlde mevcut olan 5 Fen Lisesinde okuyan toplam 1648 öğrenci üzerinde toplam 80 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın kaynağını teşkil eden anket verileri sayesinde aile yapısının özelliklerinin Fen Lisesi öğrencilerinin akademik başarısını etkilediği sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte Fen Liselerine erişim konusunda eğitimde sosyal adalet ve fırsat eşitliği ilke ve hedeflerinin de tam olarak gerçekleşmemiş olduğu da ortaya çıkartılabilmiştir. Uygulama sonucunda Türk eğitim sisteminde ve özellikle Fen Liseleri bazında çıkan sorunlar belirlenmiş, açıklanmış ve bunlara özellikle eğitim odaklı sosyal politikalar kapsamında çözüm önerileri sunulmuştur. This research aimed to examine institutional and functional structures of Science High Schools have a significant role in Turkish Educational system and socio-economic and cultural structures of families whom children study at these schools. Our aim is to find out that Science High Scools which are especially preferred by families and students will have a critical role in actualizing principles and targets of social justice.The thesis research has been carried out on students at the Science High Schools in Sakarya and Düzce in 2016-2017 academic year. In the study 80 questions questionnaire is applied to 1648 students. Acording to results of questionnaires it was observed that cultural and socio-economic structure of families have affected academical success of students. Nevertheless it was found that targets of social justice and equality of oppurtunities in education haven't fulfilled completely in winning the Science High Schools. At the end of study it was determined some problems in Turkish Educational system and especially in the category of Science High Schools, and these problems were explained in detailed and solution proposals were presented about especially in focused on education in the aspect of social policies.
Collections