Milli Eğitim Politikalarının hayat bilgisi ders kitaplarına yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ MİLLİ EĞİTİM POLİTİKALARININ HAYAT BİLGİSİ DERS KİTAPLARINA YANSIMASI Kerim UÇAR Danışman: Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN 2004- SAYFA 105 Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN Yrd. Doç. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Yrd. Doç. Dr. Selami SÖNMEZ Bu çalışmamızdaki amaç, Türk Milli Eğitim İdeolojisinin hayat bilgisi ders kitaplarına yansımasını ortaya koymaktır. Çalışmada ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf hayat bilgisi ders kitapları, ilköğretim programlan ve konuyla ilgili birçok kaynak incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda; Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar devlet ideolojisinin Türk Milli Eğitiminin Amaçlarını ve İlkelerini birebir etkilediği görülmektedir. Bunun sonucu olarak ta sınıf seviyelerine uygun olarak yetiştirilmek istenen vatandaş tipi ders kitaplarında öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. IV ABSTRACT MASTER THESIS THE REFLECTION OF NATIONAL EDUCATION IDEOLOGY TO LIFE INFORMATION TEXT- BOOKS Kerim UÇAR Superviser: Asistant Prof. Dr. Tuncay CEYLAN 2004 -PAGE 105 Asistant Prof. Dr. Tuncay CEYLAN Asistant Prof. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Asistant Prof. Dr. Selami SÖNMEZ The aim of this research is to expose the reflection of national education ideology to life information text-books. In this research, it is examined the life education text-books having educated in the first, second and third classes of primary education, primary education cirri culums and a lot of works connected with this subject. At the end of this research; it is bring to light that the ideology of Turkish state has affect the aims of the Turkish National Education from the foundation of Turkish Republic to this time. As the consequence of this affection, it is made efford to make gain the citizen type which is desired to educate to the students in thise text-books.
Collections