Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Tuncay
dc.contributor.authorUçar, Kerim
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:38Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:38Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539420
dc.description.abstractIll ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ MİLLİ EĞİTİM POLİTİKALARININ HAYAT BİLGİSİ DERS KİTAPLARINA YANSIMASI Kerim UÇAR Danışman: Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN 2004- SAYFA 105 Yrd. Doç. Dr. Tuncay CEYLAN Yrd. Doç. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Yrd. Doç. Dr. Selami SÖNMEZ Bu çalışmamızdaki amaç, Türk Milli Eğitim İdeolojisinin hayat bilgisi ders kitaplarına yansımasını ortaya koymaktır. Çalışmada ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf hayat bilgisi ders kitapları, ilköğretim programlan ve konuyla ilgili birçok kaynak incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda; Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar devlet ideolojisinin Türk Milli Eğitiminin Amaçlarını ve İlkelerini birebir etkilediği görülmektedir. Bunun sonucu olarak ta sınıf seviyelerine uygun olarak yetiştirilmek istenen vatandaş tipi ders kitaplarında öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS THE REFLECTION OF NATIONAL EDUCATION IDEOLOGY TO LIFE INFORMATION TEXT- BOOKS Kerim UÇAR Superviser: Asistant Prof. Dr. Tuncay CEYLAN 2004 -PAGE 105 Asistant Prof. Dr. Tuncay CEYLAN Asistant Prof. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Asistant Prof. Dr. Selami SÖNMEZ The aim of this research is to expose the reflection of national education ideology to life information text-books. In this research, it is examined the life education text-books having educated in the first, second and third classes of primary education, primary education cirri culums and a lot of works connected with this subject. At the end of this research; it is bring to light that the ideology of Turkish state has affect the aims of the Turkish National Education from the foundation of Turkish Republic to this time. As the consequence of this affection, it is made efford to make gain the citizen type which is desired to educate to the students in thise text-books.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Politikalarının hayat bilgisi ders kitaplarına yansıması
dc.title.alternativeThe reflection National Education Ideology to life information text-books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmEducational policies
dc.identifier.yokid159691
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144619
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess