İlköğretim 7. sınıf dil bilgisi öğretiminde zarflar konusuyla ilgili yapılandırmacı yaklasıma göre hazırlanmış çalışma yapraklarının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf dil bilgisi öğretiminde zarflar konusuile ilgili yapılandırmacı yaklasıma göre hazırlanmıs çalısma yapraklarının öğrencibasarısına etkisini belirlemektir.Arastırma, 2007-2008 Eğitim-Öğretim Yılının 2. döneminde Milli EğitimBakanlığına bağlı, Erzurum il merkezinde bulunan Mehmetçik ?lköğretim Okulunda,toplam elli dokuz 7. sınıf öğrencisi ile gerçeklestirilmistir. Deney grubu 29, kontrolgrubu ise 30 öğrenciden olusmaktadır.Zarf konusu deney grubunda yapılandırmacı yaklasıma göre hazırlanmıs çalısmayaprakları, kontrol grubunda ise çalısma yaprakları kullanılmadan islenmistir.Arastırmada verilerin elde edilmesi amacıyla kontrollü ön test son test yöntemi,öğrenci görüsleri anketi ve iki adet öğrenci görüsme formu kullanılmıstır. Elde edilenveriler t-testi, aritmetik ortalama(x), standart sapma (s), frekans (f), yüzde (%) ve çiftfaktörlü ANOVA islemleri ile analiz edilmistir. ?statistiksel analizler, SPSS paketprogramı kullanılarak çözümlenmistir.?statistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının her ikisininde basarı durumlarının arttığı görülmüstür. Deney ve kontrol gruplarının basarı durumlarıkarsılastırılmıs ve deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olustuğu tespit edilmistir.Yapılan çalısma sonucunda yapılandırmacı yaklasıma göre hazırlanan çalısmayapraklarının öğrenci basarısını artırdığı sonucuna varılmıstır. Determining the effects of worksheets prepared about the subject of adverbswhich taught in the seventh grade of primary education school, and prepared according toconstructive approach, on the achievement of students is the aim of this research.The research has been carried out in the second term of 2007-2008 educationyear, in Mehmetçik Primary School of Ministry of Education, in the center of Erzurumand with 59 students in all from seventh grade of primary school. There has been twentynine students in experiment group and thirty in control group.The topic of adverbs has been introduced by the help of worksheets preparedaccording to constructive approach in experimental group, and in control group it isintroduced without worksheets.In this research controlled pre-post test model, questionnaire about student?sopinion and two student interview forms have been used. The data gathered have beenanalyzed via t-test, mean, standard deviation, frequency, percentage, and double factoredANOVA using SPSS statistical analysis software.With the statistical analysis, it has been observed that the achievement of bothgroups increased, and when the achievement scores of these two groups has beencompared, it has been found out that there has been significant differences between twogroups in favor of the experimental group.As a result of the research, it has been revealed that the worksheets preparedaccording to constructive approach, has improved the achievement rates of the students.
Collections