1950`lerde nesne ve anlam ilişkisi
dc.contributor.advisor | Kavukcu, Mehmed | |
dc.contributor.author | Demir, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:17:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:17:19Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53701 | |
dc.description.abstract | Sanat tarihi boyunca sanatçının temel malzemesi olan nesne, dönemler içerisinde sanatçıların üslup anlayışlarına göre farklılaşarak kendini güncellenmiştir. Bu tez çalışmanın başlangıcında nesnenin ne olduğu üzerine bilgiler sunulmuştur. Rönesanasla birlikte nesne, özgürleşen sanatçılar tarafından daha özgün kullanılmaya başlanmıştır. Rönesans'ın ardından akımlar içerisinde farklılaşarak kullanılmaya devam edilen nesne, dini, simgesel, duygusal ve daha birçok açıdan değerlendirilmesi ele alınmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde Dada ile başlayan sıradan günlük malzemelerin sanat nesnesi olarak değerlendirilme süreci açıklanmıştır. Marchel Duchamp'ın farklı anlamlar yükleyerek ele aldığı `Hazır Nesne` nin kullanımı devam eden süreçte sanatçıların çalışmalarındaki kullanımları, incelenerek kavramsal açıdan değerlendirilmesi yapılmıştır.Nesne-anlam ilişkisi açısından değerlendirilmelerde bulunularak oluşturan çalışmanın üçüncü bölümünde ise Çağdaş Türk Sanatı'ndaki nesnenin durumu ele alınmıştır. Üç alt başlık altında açıklanan bu bölüm; 19. Yüzyıl öncesi minyatürdeki nesne, 20. Yüzyıla yaklaşırken batı etkisi altında gelişen resim sanatındaki nesne ve Çağdaş Türk Sanatı'nda farklı anlamlar yüklenen çalışmalardaki nesne değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The object, which is the basic material of the artist throughout the history of art, has been updated in different periods according to the styles of the artists. At the beginning of this thesis, the information about what object means is presented. With Renaissance, the object has begun to be used more freely by liberated artists. Following the Renaissance, religious, symbolic, emotional and many other aspects of the object used differently in the movements are discussed.In the second part of the thesis, the process of evaluating ordinary daily materials starting with Dada as an art object is explained. Marchel Duchamp's conceptual evaluation of the use of `Ready Objects`, which he has dealt with in different meanings, has been examined by examining the use of artists in their work. In the third part of the study which is made by evaluating object-meaning relation, the situation of the object in contemporary Turkish art is discussed. This chapter is explained under three subtitles; The object in miniature before 19th century, the object in painting art developed under western influence in the 20th century, and the object in the works that have different meanings in Contemporary Turkish Art. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1950`lerde nesne ve anlam ilişkisi | |
dc.title.alternative | Object and meaning relation in the 1950s | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-22 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Object relations | |
dc.subject.ytm | Ready made | |
dc.subject.ytm | Meaning | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 10145751 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 522243 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |