3D programlarının heykel sanatına etkisi bağlamında Z-Brush uygulama örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde dur durak bilmeden hızla ilerleyen teknoloji ve buna bağlı olarak yazılım programlarının gelişimi nedeniyle birçok kavram teknolojik gelişmelerin etkisi altında kalmıştır. Bu nedenle çağımız bilişim çağı olarak da adlandırılabilir. Elbette bu gelişmeler sanata da etki etmekle birlikte birçok sanat dalının teknoloji ile beraber yeni ve güncel varyasyonları ortaya çıkmıştır. Özellikle teknolojinin ve bilişimin sanat üzerine etkisi sanatı hızlandırmakta ve farklı mekânlara taşımaktadır. Bu bağlamda heykel sanatı da bu etkileşimden payına düşeni almış ve heykel sanatına yeni bir mekân kazandırılmıştır. 3D(3Boyut) Programlarının da çıkması ile birlikte bilgisayarda heykel tasarlamak ve bu eserleri yine sanal mekânlarda sergilemek mümkün kılınmıştır. Bu çalışmanın amacı 3D Programları ve bu programlar içerisinde Z-Brush programı ile heykel tasarımları ve uygulama örnekleri yaparak 3D Programları ile heykel sanatı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yazılım teknolojileri ile 3D Programları ve heykel sanatı ilişkisi ele alınarak, Z-Brush programının 3D Programları içerisindeki farklılığı ile heykel sanatı arasındaki bağlantılara değinilerek bu bağlamda ki etkileşimin heykel sanatına ne gibi katkılar sağladığı, nasıl dönüşümlere neden olduğu belirlenecektir. Bu çalışma sürecinde 3D Programları araştırılarak belirlenecek bu programlar içerisinde Z-Brush Programının yerini ve program içerisinde oluşturacağımız heykel uygulamalarının süreçlerini nasıl gerçekleştirebileceğimizi örneklerler le açıklayacağız. Sanatın güncellenmesine bizzat tanıklık edeceğimiz bu çalışma ile sanatsal bakış açımızı genişletecek ve teknoloji sanat ilişkisinin ne gibi etkiler ortaya çıkardığını fark edeceğiz. Bununla birlikte bu eser; heykel sanatı ile teknoloji ortaklığını yorumlamayı, çağımızdaki uygulama alanları ile tanışıp bu çalışmaların, mekânların nasıl ve ne şekilde ortaya konulduğunun, daha iyi anlaşılmasını hedeflemektedir. Many concepts have been under the influence of technological developments due to the rapidly advancing technology today and accordingly, the development of the software programs. Therefore, our age can also be called the age of information. Of course, these developments have influenced artistry as well, and new and up-to-date variations of many art branches have emerged along with technology Especially , the impact of technology and information on art has accelerated the art and moved it to different places. In this context, the art of sculpture has also received a share of this interaction and it has given a'new place to the art of sculpture. With the appearance of 3D programs, it has been possible to design a sculpture on a computer and display these works in virtual places again. The aim of this study is to exammine the relation between 3D programs and the art of sculpture by making sculptural designs and example applications with 3D programs and Z-Brush program in these programs. By considering the relationship among software Technologies , 3D programs and the art of sculpture , mentioning the relationship between Z-Brush program's difference in 3D programs and the art of sculpture, how the interaction in this context contributes to the art of sculpture and how transformations it causes will be determined. In this study, we will explain the location of the Z-Brush Program among these programs which will determined by investigating 3D programs and how we will be able to carry out the processes of sculpture protices that we create in the program by giving examples. With this stduy through which we ourselves will witness the updating of the art,it will widen our perspective towards the art and we will recognize what kind of effects the relationship between technology and art will create.Along with this, this work aims to interpret the association of the technology and sculpturing and to understand better how the places are formed by being aware of the application area in our age.
Collections