20. yüzyıl heykel sanatında hazır malzeme kullanımı ve kavramsal sezintiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez kapsamında özellikle 1960 lardan sonra dünya sanatında hazır malzeme kullanımı ve kavramsal sanata yer veren sanatçılar, heykeller, yerlertirmeler incelenmiştir. Sanatın tarih içindeki kısa bir özeti verilerek, çağımızda modern sanatın düşünce ve kavramı olan 3 boyutlu bir sanat disiplini olan heykelin tarihi gelişimi ışığında; 20yy başlarından günümüze kadar yaşadığı evrim irdelenmiştir. Modernizim, postmodernizm, heykel sanatında hazır malzeme ve kavramsal sanatın etkileriyle heykel sanatında yaşanan gelişim, değişim süreci ele alınarak incelenmiştir. Sanatçı yapıtla uğraşmayı bırakmış kavrama ağırlık vermiştir. Çağdaş kültürün en güncel yeniliklerinin sergilendiği kavramsal sanatın genel olarak toplumun olgulara bakışını estetik bir yöntemle sunumunu yapar. Dolayısıyla sanatın yaşama ve yaşamın olgularına bakışında birey olarak günümüz modern sanatı anlatılmaktadır. Bu nedenle çalışmamızın odak noktasında sanat kavram olarak ele alınmıştır. Ayrıca çalışma, sanatsal gelişim içerisinde kavrama hangi anlamlar yüklendiğiyle ilgili olmuştur. Konu genel itibariyle hem sanatsal hem de felsefi problemleri içermektedir. Öncelikle sanatın klasik dönemine ait araştırma yapılmıştır. Ardından modern sanatın ortaya çıkışıyla yaşanan büyük değişimler içerisinde kavramsal sanat temasına yüklenen anlamlar klasik sanat anlayışıyla karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise konuya dair kişisel yaklaşımım, çalışmalarımla ele alınmıştır. Within the scope of the thesis the use of readymade materials especially after the 1960s, artists, sculptures and installations that employ conceptual art have been studies. Upon presenting a brief summary of art's place in history, the evolution that sculpture, which is a 3 dimensional art discipline that is an element of thought and concepts of contemporary art of our time, has gone through since the early 20th century has been examined. Modernism and postmodernism have been studied by employing the process of change which has taken place in the art of sculpture with the effects of readymade materials and conceptual art. The artist has stopped dealing with the work, and has placed more focus on the concept. The conceptual art, where the latest innovations in the modern culture are exhibited, makes presentations of the society's perspective on the phenomena in an aesthetical way. Therefore within the perspective of art on the life and the phenomena of life, present-day contemporary art is depicted as an individual. Moreover the study is also about the meanings attributed to concept within artistic development. The topic contains both artistic and philosophical problems in general. Initially some research has been done on the classical period of art. Following that, the meanings attributed to the theme of conceptual art within the great changes that were brought about by the emergence of modern art have been compared with notion of classical art. In the final chapter my personal approach to the issue has been discussed along with my works.
Collections