İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında verilen değerleri edinme düzeyleri (Erzincan örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler öğretim programında verilen değerleri edinim düzeylerini belirlemeye yönelik, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen Erzincan il merkezindeki 11 ilköğretim okulu beşinci sınıfta bulunan 506 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada Keskin (2008) tarafından geliştirilen ?Değerler Eğitimi Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular SPSS programıyla analiz edilmiştir. Anne mesleğinin değerleri edinim düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmazken, buna karşılık; cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, baba mesleği, aylık gelir düzeyi ve televizyonda en çok izlenen program türü değişkenlerine göre öğrencilerin değerleri edinim düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Değer(ler), Değerler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı. The aim of the study is to determine the acquisition level of values of fifth grade primary school students given in social studies curriculum, the research was designed survey model. The sample of the study consisted of 506 fifth grade student with randomly determined in 11 primary school in Erzincan, in 2009-2010 education year.Values Education Scale, which is developed by Keskin (2008) has been used in this study.The data was analyzed by SPSS, it is concluded that the acquisition level of values doesn?t vary in respest to mother job; however, in respect to gender, parent?s education level, father?s job, monthly income and program type that most watched on television there is significant difference in the acquisition level of values of students.Key words: Value(s), Values Education, Social Studies Curriculum.
Collections