Show simple item record

dc.contributor.advisorNalçacı, Ahmet
dc.contributor.authorAktaş, Nihan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:28Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:28Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536247
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler öğretim programında verilen değerleri edinim düzeylerini belirlemeye yönelik, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen Erzincan il merkezindeki 11 ilköğretim okulu beşinci sınıfta bulunan 506 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada Keskin (2008) tarafından geliştirilen ?Değerler Eğitimi Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular SPSS programıyla analiz edilmiştir. Anne mesleğinin değerleri edinim düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmazken, buna karşılık; cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, baba mesleği, aylık gelir düzeyi ve televizyonda en çok izlenen program türü değişkenlerine göre öğrencilerin değerleri edinim düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Değer(ler), Değerler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı.
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the acquisition level of values of fifth grade primary school students given in social studies curriculum, the research was designed survey model. The sample of the study consisted of 506 fifth grade student with randomly determined in 11 primary school in Erzincan, in 2009-2010 education year.Values Education Scale, which is developed by Keskin (2008) has been used in this study.The data was analyzed by SPSS, it is concluded that the acquisition level of values doesn?t vary in respest to mother job; however, in respect to gender, parent?s education level, father?s job, monthly income and program type that most watched on television there is significant difference in the acquisition level of values of students.Key words: Value(s), Values Education, Social Studies Curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında verilen değerleri edinme düzeyleri (Erzincan örneği)
dc.title.alternativeThe acquisition level of values of fifth grade primary school students given in social studies curriculum (Erzincan sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid371785
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263825
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess