Sinema sanatında kurgu öğesi olarak ressam biyografileri ve resim kompozisyonları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasının amacı güncel sanatta sinemanın yeri ve sinemanın diğer disiplinlerle anlatımcı bir yönüyle kurduğu ilişki üzerine odaklanmıştır. Bu konunun araştırılması, sinemadan görsel sanatlara ve görsel sanatlardan sinemaya doğru olmak üzere iki yönlü bir bakış açısıyla ele alınmaktadır. Tüm bu süreci ortaya koyan temel açılımlar, video sanatının keşfi ve gelişim süreleri ele alınarak bir video sanatından önce ve video sanatından sonra olmak üzere yine çift merkezli bir anlatım gerektirmiştir. Sinemanın felsefeyle bir postmodern düşünürlerinin görüşleri aracılığıyla kurduğu ilişki, sinemanın neden bir sanat disiplini olarak kabul gördüğünü ve diğer disiplinlerle karşılaştırıldığında sinemasal dil bağlamında avantajlarını ve olanaklarını gözler önüne sermektedir. Kültür endüstrisinin aracı olan sinemanın sanatı, sanatçıyı, dönemini, eserlerini, tarihsel etkileşimi ve sanatsal yaratım sürecini anlama ve anlamlandırmayı kolaylaştırarak kitlelere yayma gücü irdelenecektir. Son elli yıldır dünya literaüründe, son yirmi yıldır Türkçe kaynaklarda irdelenen sinema-resim ilişkisi konusu, kompozisyon/kurgu ve gerçek/kurmaca açısından ele alınarak resim sanatı perspektifine oturtulacaktır. Çalışmanın her iki disiplinde yapılacak kuramsal ve sanatsal çalışmalara katkısı beklenmektedir.Tez konusu ışığında sinemanın güncel sanatta kullanımına ilişkin verilmiş olan resim sanatında ressamların biyografileri, resim kompozisyonları ve bu alanda sanatsal bir anlattısallığın aşamalarını ve kullanım alanlarına yönelik bize ipuçları ve yararlı bilgiler verecektir.Anahtar Kelimeler: Sinema, Ressam Biyografileri, Resim, Resim Kompozisyonları. The aim of this thesis is to focus on the place of cinema at current art and the relationship of a narrative aspect of cinema with other disciplines. Exploration of this topic is addressed with a two-way perspective; from cinema to visual arts and from visual arts to cinema.All these processes have required a dual centered narration as; before a video art and after a video art examining the discovery and development process of video art.The relationship of cinema with philosophy through the views of postmodern thinkers reveals why is cinema considered as an art discipline and its adventages and opportunities in the context of cinematic language compared to the other disciplines.The expansionist power of cinema as a tool of cultural industry will be examined the understanding and fecilitation of signification of art, artist, period, historical interaction and process of artistic creation.The subject of cinema painting which has been discussed in world literature for the last 50 years and in Turkish sources for the last 20 years will be studied in terms of composition/fiction and real/fiction.This work is expected to make contributtion to both theoretical and artistic studies in both disciplines.In the light of the thesis topic, the study will give tips and useful information about the biographies of painters in the art of painting, painting compositions ,the use of cinema in the current field and stages of artistic narrative and their use in this field.KeyWords: Cinema, Artist Biography, Painting, Painting compositions.
Collections