Tab-i Mustafa Efendi `ye ait beste formundaki eserlerin makam analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Tâb'i Mustafa Efendi'ye ait Beste formunda bestelemiş olduğu eserlerinin makam analizi yapılmıştır.Yapılan analizler esnasında Tâb'i Mustafa Efendi'ye ait Beste formundaki eserler ele alınmıştır. Çalışmada Survey (Tarama) metodu kullanılmıştır.Tâb'i Mustafa Efendi'nin Beste formunda bulunan on adet eseri ölçüler bazında incelemeye alınarak geçki ve asma kararlar analiz edilmiştir. Fakat bu eserler içerisinde yer alan bestekârın Hûzi makamındaki eserinin gerek nota gerek güfte yönünden okunamayacak bir pozisyonda olmasından dolayı söz konusu eser analize tâbi tutulmamıştır. Bu bağlamda bestekârın dokuz eseri analiz edilmiştir. Bu analizler sonrasında bestekârın eserlerindeki makamların temel özelliklerine bağlı kalmakla birlikte, ezgilerinin genelde akıcı melodiler çerçevesinde olup romantik bir dokuda oldukça sağlam soru cevap cümlelerinin olduğunu söylemek mümkündür.Bu çalışmada XVII. yüzyılın en önemli bestekârlarından biri olan Tâb'i Mustafa Efendi'nin sanat tekniğini bilimsel bir anlayışla ortaya koymak ve bu bestecinin eserlerinin analiz ederek döneminin bestecilik anlayışını ortaya koymak hedeflenmiştir. In this study, maqam analysis of nine pieces composed by Tâb'i Mustafa Efendi is conducted.During the analysis, works in the form of composition which belongs to Tâb'i Mustafa Efendi have been discussed. Survey (Scanning) method has been used in the study. The changing and suspended decisions have been analyzed by examining 10 works of Tâb'i Mustafa Efendi in the form of composition in terms of measures. However, since the composer's work in Hûzi tune is in an unreadable position in terms of both notes and lyrics, the work has not been subjected to analysis. In this context, 9 works of the composer have been analyzed. After these analyses, it is possible to say that the composer adheres to the basic features of the tunes and his melodies have been generally fluent in melodies and there are very substantial question and answer sentences in a romantic texture.This study aims to exhibit scientifically the art technique of Tâb'i Mustafa Efendi, one of the most prominent composers of XVII. century and to present the concept of composition in the period by examining the pieces of this very composer.
Collections