İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerini geliştirmesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, işbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerinin geliştirilmesine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Erzurum ili, Yakutiye ilçesi Şair Nef'i İlköğretim Okulu ve Palandöken ilçesi, Alparslan İlköğretim Okulundan seçilen 75 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney ve kontrol grupları seçilirken sosyo-ekonomik durum ve başarı oranları dikkate alınmıştır.Deney ve kontrol gruplarının dinleme becerilerini ölçmek amacıyla `Dinleme Becerileri Gözlem Formu' ve `Dinleme-Anlama Başarı Testi' uygulanmıştır. Ön test puanları açısından deney ve kontrol grubunun dinleme becerilerinin benzer olduğu tespit edilmiştir. Seçilen deney gruplarına yedi hafta boyunca işbirlikli öğrenme yöntemi birlikte öğrenme tekniğiyle, kontrol grubuna geleneksel yöntemle ders işlenmiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarına ön testte uygulanan `Dinleme Becerileri Gözlem Formu' ve `Dinleme-Anlama Başarı Testi' son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre son test puanları açısından deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır.Bu çalışmadan elde edilen sonuçların ışığında genel bir değerlendirme yapılacak olursa Türkçe dersinde dinleme becerilerinin geliştirilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısını arttırma konusunda geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğu söylenilebilir. The study investigated the effect of the collective learning method on the improvement of listening skills of primary school eighth grade students. 2009-2010 academic year in autumn term, in parallel with the aim of the study, the experimental and control groups consisted of 75 students selected from Şair Nef?i Primary School in Yakutiye district, Erzurum and from Alparslan Primary School, in Palandöken district, Erzurum. Socio-economic situation and success rates were taken into consideration in selecting the experimental and control groups.Observation Form for Listening Skills and Listening-comprehending Success Test were applied in order to measure the listening skills of the control and experimental group. It was established that listening skills of the control and experimental group were similar in terms of the pre-test scores. The experimental group selected was taught through collective learning method, technique for learning together for seven weeks and the control group through traditional learning method. At the end of the study, Observation Form for Listening Skills and Listening-comprehending Success Test which were applied in the pre-test were also applied to the experimental and control group as final test. According to the findings obtained at the end of the study, the students in the experimental group became more successful in terms of the final test scores than those in the control groupTo evaluate in general in light of the findings obtained in the study, it might be concluded that collective learning method is more effective in improving students? success level of listening skills in Turkish courses than the traditional learning method.
Collections