Sol Lewitt`in geometri olgusunun mekanda algılanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİSOL LEWİTT'İN GEOMETRİK OLGUSUNUN MEKÂNDA ALGILANABİLİRLİĞİYakup ÇELİKDAĞTez Danışmanı: Doç. Dr. Necmettin KARABULUT2019, 127 sayfaJüri: Prof. Mustafa BULAT (Başkan)Doç. Dr. Necmettin KARABULUT Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÖZNÜLÜERHer görsel sanatçının bir `anahtar kavramı` olduğunu varsaydığımızda, Sol LeWitt' in anahtar kavramı geometriye dayanan `küp` olmuştur. Bu olgu, sanatçının resimlerinde, desenlerinde ve heykele tercih ettiği heykelsi yapılarda da gözlenmektedir. Sol LeWitt araştırıldığında veya eserlerini sıralayarak inceleyen bir kişi bir çırpıda anlayabileceği gibi, geometri ve LeWitt bölünmez birer bütün olduğu görülmektedir. Sanatçı fikirlerin karmaşık olması gerekmez, zaten, başarılı olan fikirlerin çoğu son derece basit ve genellikle, başarılı fikirler kaçınılmaz oldukları için basit gözükürler derken, söz konusunun düşünce olduğunda sanat üreticisin kendisini bile hayrete düşürecek kadar özgür olması gerektiğini vurgulamaktadır. Fikirlerin sezgilerle keşfedilir olmasını bizlere ispat etmiştir.Bu çalışmanın amacı Sol LeWitt' in düşünceleriyle yapıtlarının bir yol gösterici özellik taşıması ve sanatın temelinin sağlam fikir üzerine inşa edilebileceği gerçeğini göz önüne sermesi üzerine araştırmalar yapmaktır. Öyleki LeWitt üzerine düşünülmeyi hak eden 20. yüzyıl sanatçılarının önemli olanlarındandır. Çalışmada LeWitt' in geometrik formları kullanırken geliştirmiş olduğu repertuarın genel açılımlarını hem görsel hemde metinsel anlamda, sanata ve sanatçıya kattığı değeri yalın bir dille ifade etmesi üzerinde incelemeler yapmaktadır. Son bölümde ise LeWitt' in vermiş olduğu sanat fikrine uygun çalışmalar yapılmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sol LeWitt, Mekân, Kavramsal Sanat, Minimalizm ABSTRACTMASTER THESISTHE PERCEPTION OF THE SOL LEWITT' GEOMETRY IN THE MECHANISMYakup ÇELİKDAĞAdvisor: Assoc. Prof. Necmettin KARABULUT2019, page: 127Jury: Prof. Mustafa BULAT (Advisor)Assoc. Prof. Necmettin KARABULUT Asst. Prof. Hüseyin ÖZNÜLÜERAssuming that every visual artist has a `key concept Sol, Sol LeWitt's key concept has become a` cube geomet based on geometry. This phenomenon is also observed in the artist's paintings, patterns and sculptural structures he prefers to sculpture. When the left LeWitt is explored or viewed in a sequential manner, a person can understand in a snap, geometry and LeWitt are indivisible whole. Artist ideas do not have to be complex, and while many of the successful ideas are very simple, and generally, successful ideas seem simple because they are inevitable, he emphasizes that when it comes to thinking, the art producer should be free enough to amaze even himself. It proves to us that ideas are discovered intuitively.The aim of this study is to investigate Sol LeWitt's ideas and his works as a guiding feature and to consider the fact that the foundation of art can be built on solid ideas. LeWitt is one of the most important artists of the 20th century who deserves to be considered.In this study, LeWitt examines the general expansions of the repertoire developed by using geometric forms, both in visual and textual terms, expressing the value it adds to art and artist in a simple language. In the last part, it is tried to make works in accordance with LeWitt's idea of art.Keywords: Sol LeWitt, Place, Conceptual Art, Minimalism
Collections