14. yüzyıldan 19. yüzyıla kadar batı resim sanatında canlı model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
14. YÜZYILDAN 19. YÜZYILA KADAR BATI RESİM SANATINDA CANLI MODELCanalı model'in Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar süre geldiği ve halen varlığını sürdürdüğü bilinmektedir. Tarih süresince canlı modelin ve modelin sanat eğitiminin vaz geçilmezi olarak bilinmesi onu sanatın kaynağı olarakta nitelendirmemize olanak tanımıştır. Yüzyıllar boyunca atölyelerde ve eğitim kurumlarında sanat eğitimi için canlı modellerden ve modellerden, insan bedeninin yapısal özellikleri araştırılmış, incelenmiş ve öğretile gelmiştir. Özelliklede İnsan bedeninden hareketle canlı model ve modelden uygulama çalışmalarının öğreticilik ve bireye estetik anlayışlar kazandırması bize bu araştırmanın önemini hissettirmiştir. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır;Araştırmanın İlk Bölümde; Temel kavramlar ele alınmıştır. (Sanat, Kuram, model, sanatta plastik dil, eskiz, kroki, desen, resim, modelsiz anlayış, nü, nude, naked kavramları, görme biçimleri, iki ve üç boyut kavramları).İkinci Bölümde; Canlı Model ve Uygulama Aşamalarına (Resim Sanatında Usta-Çırak Geleneği, Canlı Model ve Betimleme, Canlı Model ve Desen Eğitimi, Canlı Model Etüt, Eskiz, Desen Ve Resim İlişkileri Canlı Model İle Akademi veya Akademik Kavram İlişkisi, Canlı Modelin Kutsallığı, vb.), değinilmiştirÜçüncü Bölüm de; Canlı Model Kavramı ve Sanat Kuramları İlişkisi başlığı altında (Antik Yunandaki İdeal Güzellik Kavramı, Platon ve Aristo Estetiği, Model Çalışmaları ve Estetik Bakışın Şekillenmesi Evreleri, Canlı Model ve Güzellik Kavram İlişkisi), konulara değinilmiştir. Dördüncü ve Son Bölümde ise; Tarihsel kronolojik bağlamda Batı Resim Sanatında Model ve Canli Model; (Prehistorya, Mısır, Mezopotamya ve Yunan uygarlıklarına değinilecek, Orta Çağ, Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko ve 19. yüzyıl sanat akımları), süreçleri ele alınmıştır. LIVING MODEL IN THE ART OF WESTERN PAINTING FROM THE 14TH CENTURY TO THE 19TH CENTURYIt is known that the living model has survived since prehistoric ages and still continues its existence. The fact that the living model and the model have been known as indispensable parts of the art education throughout history has allowed us to characterize it also as the source of art. In workshops and educational institutions, the structural features of the human body have been researched, examined and taught through the living models and models for art education for centuries. Especially the fact that application studies of the living model and the model with reference to the human body bring in aesthetic understandings to the instructiveness and the individual made us feel the importance of this research. The research consists of four sections;In the first section of the research; Basic concepts are discussed. (Art, theory, model, the plastic language in art, sketch, outline, pattern, picture, non-model sense, nude, naked concepts, ways of seeing, two and three-dimensional concepts).In the second section; the Living Model and the Application Stages (master/apprentice tradition in Painting Art, the Living Model and Description, the Living Model and Pattern Education, Study of the Living Model, Sketch, Pattern and Painting Relations, the Relation of the Living Model and Academy or Academic Concept, The Sanctity of the Living Model, etc.) are mentioned.In the Third Section; The matters under the title of ` Relation of the Living Model Concept and the Art Theories` (The Concept of Beau Ideal in Ancient Greece, Plato and Aristotle Aesthetics, Model Studies and the Stage of Forming of Aesthetic Sight, Conceptual Relations of the Living Model and the Beauty) are discussed.In the fourth and last section; the Processes of the Model and the Living Model in Western Art; (Prehistory, Egypt, Mesopotamia, and Greek civilizations will be mentioned, Middle Ages, Renaissance, Mannerism, Baroque, Rococo, and 19th-century art movements), are discussed in Historical and Chronological Context.
Collections