Yönetim fonksiyonları bağlamında inovasyon yönetimi: Türkiye mobilya endüstrisinde inovasyon yönetimi sürecinin incelenmesi ve bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda sıkça sözü edilen kavramların başında gelen inovasyon günümüzde büyük bir ekonomik, sosyal ve kültürel değişim içerisinde olan ülkelerin, toplumların değişime uyum sağlaması için gerekli olan anahtar bir unsur olarak sunulmaktadır. Dünya ticaretinin küreselleşmesi ile birlikte firmalar da değişimlere uyum sağlayabildiği ve değişimleri iyi yönetebildiği müddetçe rekabet ortamında ayakta kalabilmektedir. Günümüzde karlı büyümenin en önemli yolu inovasyondur ve inovasyonu sürdürülebilir anlamda başarılı bir şekilde yönetebilmektir. Bu çalışmanın temel amacı; hızlı bir değişim süreci yaşayan ve yüksek istihdam potansiyeline sahip Türkiye Mobilya Endüstrisindeki işletmelerin inovasyon kültürü ve faaliyetleri konusunda durumunu tespit etmek ve inovasyon yönetimi sürecinde nasıl bir yol izlediklerini incelemektir. Bu amaçlar doğrultusunda, Türkiye Mobilya Endüstrisinde inovasyon kültürü ve faaliyetlerinin tespitine yönelik olarak ilk aşamada 64 firmadan anket yöntemi ile elde edilen veriler kapsamında analizler yapılmıştır. İkinci aşamada inovasyon yönetimi sürecinde nasıl bir yol izlendiği; seçilen 8 örnek firma yöneticileriyle görüşmeler yapılarak incelenmiştir. Yapılan görüşmeler, planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon ve denetim şeklindeki yönetim fonksiyonları altında yapılandırılmış ve analiz edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde nicel ve nitel araştırma bulguları sentezlenmiş ve Türkiye Mobilya Endüstrisindeki inovasyon yönetimi sürecinin öneri modeli ortaya konulmaya çalışılmıştır. Innovation which has become one of most interested concepts recently mentioned is presented as a necessary key component to adapt for the changes of countries and communities in a major economic, social and cultural change. Because of globalization of world trade, organizations survive if they adapt and manage these changes successfully. In today?s world, the most important way for profitable growth is innovation and managing innovation successfully in a sustainable manner. The basic purpose of this study is to investigate the situation of innovation culture and activities and to examine innovation management process in Turkish Furniture Industry which is in a fast change environment and has a high employment potential. According to those aims mentioned above, research findings by 64 organization survey are collected and tested in first section of the study which is about to determine innovation culture and activities in Turkish Furniture Industry. In second section of the study, the innovation management process is examined through interviews with 8 selected organization managers. These interviews cover and analyze management functions of planning, organization, execution, coordination and control. In the final part of the study, quantitave and qualitative research findings are integrated and a suggestion model of innovation management process in Turkish Furniture Industry is presented.
Collections