Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin Türk müziği ve batı müziği derslerine yönelik tutumları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) Müzik Bölümleri müfredatında var olan Türk Müziği ve Batı Müziğine yönelik derslere öğrencilerin geliştirmiş oldukları tutumları belirlemek, doğrudan ve dolaylı olarak bir durum tespiti yapmak, öğrencilerin Türk Müziği ya da Batı Müziği derslerinin hangilerinde kendilerini daha iyi ifade ettiklerini tespit etmek ve konu ile ilgili ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutabilmek amaçlanmıştır.Araştırma, müziği meslek olarak seçebilecek kişilerin Türk Müziği ve Batı Müziği eğilimlerinin ortaya konulması, ileride bu branşı meslek olarak seçecek kişilerin üniversitelerde tercih edecekleri bölümler açısından farkındalıklarının ortaya çıkarılması ve alanda yapılan diğer çalışmalar ile müzik eğitiminin sorunlarına ışık tutması açısından önem arz etmektedir.Araştırma, nitel destekli olup, nicel verilere bağlı betimsel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) modelinde tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür taramasına bağlı olarak geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, ulaşılabilen ve geri dönüş sağlanan Türkiye'nin 6 ilindeki Güzel Sanatlar Liseleri'nden (Erzurum GSL, Aksaray GSL, Mamak Mimar Sinan GSL, Mersin Nevit Kodallı GSL, Gaziantep Ticaret Odası GSL ve Buca Işılay Saygın GSL) 412 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada, GSL öğrencilerin Türk ve Batı müziği derslerine yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu, Batı müziği derslerine yönelik tutumların Türk müziği derslerine yönelik tutumlara göre daha yüksek olduğu, tutumların cinsiyet, okunan lise, çalgı ve tercih edilen müzik türüne farklılık gösterirken yaş ve sınıf düzeyine göre farklılaşmadığı, öğrencilerin dinlemeyi en çok tercih ettikleri müzik türünün sırasıyla THM, Türkçe pop ve Klasik batı türleri olduğu ve Türk müziği derslerine yönelik tutumlar ile Batı müziğine yönelik tutumlar arasında anlamlı bir ilişki ve farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, GSL, Türk müziği, Batı müziği, tutum. The aim of this research is to determine the attitudes of the students towards Turkish Music and Classical Music courses in the Fine Arts High Schools (GSL) Music Departments curriculum, to make a direct and indirect assessment of the situation, to determine which of the Turkish Music or Classical Music courses express students better, and to shed light on future studies on the subject.The research is important in terms of revealing Turkish and Classical Music tendencies of the people who can choose music as a profession and the awareness of the people who will choose this branch as a profession to the preferences of the department in the university. In addition, this research is important in terms of shedding light on the problems of music education with other studies conducted in the field.The study was designed as a survey model, one of the descriptive research methods based on quantitative data, and the attitude scale developed by the researcher based on the literature survey was used as a data collection tool.The study group consists of 412 students whose studying Fine Arts high schools (Erzurum GSL, Aksaray GSL, Mamak Mimar Sinan GSL, Mersin Nevit Kodallı GSL, Gaziantep Ticaret Odası GSL ve Buca Işılay Saygın GSL) in Turkey.In the study, it was concluded that the attitudes of GSL students towards Turkish and Classical Music courses were middle level. It was concluded that the attitudes of GSL students towards Classical Music lessons were higher than the attitudes towards Turkish music lessons. It was concluded that GSL students' attitudes differed according to gender, high school, instrument and preferred music genre, but not differed according to age and grade. It was concluded that the most preferred music genres of the students were THM, Turkish pop and Classical Music genres, respectively. It was concluded that there was a significant relationship and difference between attitudes towards Turkish music courses and attitudes towards Classical Music courses.Key Words: Music education, fine arts high school, Turkish music, Classical music, attitude.
Collections