Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin müziksel işitme dersine yönelik tutumlarının makamsal dikte yazma becerilerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü ve Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencilerinin müziksel işitme dersine yönelik tutumlarının ve bu tutumların makamsal dikte yazma becerilerine etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma, öğrencilerin müziksel işitme dersine yönelik tutumlarının ve bir yönüyle de araştırmaya katılan öğrencilerin makamsal dikte yazmadaki becerilerinin belirlenmesi, mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda tutum, müziksel işitme ve müziksel diktenin bir arada incelenmesi yönüyle önem taşımaktadır.Araştırma, nitel destekli olup, nicel verilere bağlı betimsel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama (survey) modelinde tasarlanmış, tutum ölçeği kullanılmış, makamsal dikte uygulaması yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin tutumlarının genel olarak olumlu olduğu, makamsal dikte yazma becerilerinin orta düzeyin biraz üstünde olduğu, tutumlarla dikte puanları arasında paralellik ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonuçlarına varılmıştır.Yapılan testlerden elde edilen verilere göre öğrencilerin tutum puanlarının ortalamalarının okudukları fakülteye göre farklılık gösterdiği, bu ortalamaların makamsal dikte 2 ile arasında farklılık olduğu, madde bazındaki tutumlarının ise bazı maddelerde cinsiyet, mezun olunan lise, öğrenim görülen fakülte, çalgı ve ağırlıklı olarak dinlenen müzik türü değişkenlerine göre farklılık gösterdiği, yaş, sınıf ve icra edilen müzik türü değişkenlerine göre farklılık göstermediği, öğrencilerin makamsal dikte puanlarının ise, mezun olunan lise ve sınıf değişkenlerine göre farklılık gösterdiği, cinsiyet, yaş, fakülte, çalgı, ağırlıklı olarak dinlenen müzik türü ve ağırlıklı olarak icra edilen müzik türü değişkenlerine göre farklılık göstermediği bulgularına ulaşılmıştır. In this study, the attitudes of students of Musical Sciences in Faculty of Fine Arts and Music Education in Fine Arts Education Department of Kâzım Karabekir Faculty of Education in Ataturk University towards the musical hearing course and the effects of these attitudes on the skills of modal dictation writing were aimed to be discovered.The study is important for determining the attitudes of the students towards the musical hearing course and the skills of the students who participated in the research in modal dictation writing, and identifying the attitudes, musical hearing and musical dictation in the institutions providing vocational music education.The study was designed in the relational survey model, one of the descriptive research methods based on quantitative data; the attitude scale was used and the modal dictation was applied.In the study, it was concluded that students' attitudes were generally positive, their theoretical dictation writing skills were slightly above the average level and there was a parallel and positive relationship between attitudes and modal dictation scores.According to the data obtained from the tests, it was found that the average attitude scores of the students differed according to the faculty they study, these averages differed between the modal dictation 2, and the item-based attitudes differed related to gender, graduated high school, faculty, instrument and predominantly listened music genre variables, that they did not differ according to the variables of age, grade and music genre, the modal dictation scores of the students differed according to the high school and grade variables, and they did not differ according to the gender, age, faculty, instrument, predominantly listened music genre and predominantly performed music genre.
Collections