Show simple item record

dc.contributor.advisorSümbüllü, Hasan Tahsin
dc.contributor.authorGüç, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-03T14:13:14Z
dc.date.available2020-12-03T14:13:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53460
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türk Halk Müziğimizin uzun hava türlerinden olan hoyrat formunun ezgi kalıpları açısından değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırmada tarama yöntemi, doküman analizi yöntemi ve sözlü görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Türk Halk Müziğinin uzun hava türlerinden olan hoyrat formundan, örneklemi ise Kerkük yöresine ait hoyratlardan oluşmaktadır.Araştırma sonucunda Kerkük yöresine ait 26 hoyrat türü incelenmiş ve bu hoyrat türlerinin ezgi kalıpları ortaya konulmuştur. 26 hoyrat türü içerisinde 23 hoyratın ezgisel olarak tek bir ezgi kalıbının olduğu ve 3 hoyrat türünün ise farklı ezgilerle icra edildiği tespit edilmiştir. Ayrıca bu 26 hoyrat türü nicel olarak sırası ile Segah ve Hüzzam çeşnili, Uşşak ve Gerdaniye çeşnili, Hicaz çeşnili, Rast ve Mahur çeşnili, Hüseyni, Gülizar ve Muhayyer çeşnili ve Çargah çeşnili makamlarla ilişkili oldukları sonucuna da ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the form of hoyrat, which is one of the unmetered folk song genres of Turkish Folk Music, in terms of melody patterns.Scanning method, document analysis method and oral interview techniques were used in the research. The universe of the research consists of the hoyrat form which is one of the unmetered folk song genres of Turkish Folk Music and the sample is composed of hoyrat from Kirkuk region.As a result of this research, 26 hoyrat types belonging to Kirkuk region were examined and melody patterns of these hoyrat types were revealed. It was found that 22 of the 26 hoyrat types had a single melody pattern and 4 of them were performed with different melodies. In addition, it was concluded that these 26 hoyrat types were related to the Segah and Hüzzam flavors, Uşşak and Gerdaniye flavors, Hicaz flavors, Rast and Mahur flavors, Hüseyni, Gülizar and Muhayyer flavors and Çargah flavors respectively in the given order.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKerkük hoyratları ve melodik kalıplarıüzerine bir inceleme
dc.title.alternativeMaster thesisa study on Kirkuk hoyrats and melodic patterns
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-21
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303629
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid604009
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess