Oyunculuk eğitiminde maske: Copeau, lecoq ve bir model çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Maske, insanlık tarihi boyunca çeşitli amaçlarla kullanılmıştır. Maskenin kullanımı alanları dini amaçlı, eğlence amaçlı ve teatral amaçlı olarak çeşitlendirilebilir. Maske, tiyatro sanatına girmesi ile birlikte hem görsel estetik hem de teknik açıdan bir çok fayda sağlamıştır. Oyuncunun sahnede farklı görünmesini, birden fazla rol oynaması ve sesinin duyulması gibi faydaların yanı sıra maske tiyatro ile o kadar bütünleşmiştir ki tiyatronun simgesi haline gelmiştir. Tiyatro sanatının içinde olan maske, Antik Yunan'dan Commedia dell'Arte' ye Kabuki Tiyatrosu' ndan Kathakali Tiyatrosu' na kadar farklı biçimlerde ve amaçlarda kullanılmıştır. Oyuncu bu maskelerin ruhunu bulması ve fiziksel özelliklerini çözmesi büyük bir hüner gerektirir. 20 yüzyılda oyunculuk eğitiminin metotlaştırılması Stanislavski ile başlamış ve günümüzde halen farklı metotlar ve yöntemlerle bu arayışlar devam ettirilmektedir. Copeau ve Lecoq' un yöntemlerinde ise maske oyuncu için karakter ve beden keşfinin bir anahtarıdır ve Lecoq' un pedagojisinde önemli bir yer kaplar. Oyunculuk eğitiminde beden kullanımını ve uzam keşfini sağlatan maske, oyunculuğun gelişiminde faydalı olmuştur. Anahtar Kelimeler: Jacques Lecoq, Jacques Copeau, Nötr Mask, Larval Mask, Karakter Mask The mask has been used for various purposes throughout human history. The use of the mask can be diversified for religious, entertainment and theatrical purposes. With the introduction of the art of theater, the mask has provided many benefits in terms of both visual aesthetics and technique. The mask is so integrated with the theater that it has become a symbol of the theater, as well as the benefits of acting differently on the stage, playing multiple roles and being heard. The mask, which is in the art of theater, has been used in different forms and purposes from Ancient Greece to Commedia dell'Arte, from Kabuki Theater to Kathakali Theater. It takes a great skill for the player to find the souls of these masks and solve their physical properties. In the 20th century, the methodology of acting education began with Stanislavski, and these methods are still being pursued with different methods and methods. In the methods of Copeau and Lecoq, the mask is the key to character and body exploration for the actor and occupies an important place in Lecoq's pedagogy. The mask that provides body usage and space exploration in acting education has been beneficial in the development of acting. Keywords: Jacques Lecoq, Jacques Copeau, Neutral Mask, Larval Mask, Character Mask
Collections