Türkiye`de müzik eğitimi veren güzel sanatlar fakültelerindeki temel piyano dersinde kullanılan metotların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Müzik Eğitimi veren Güzel Sanatlar Fakültelerindeki Temel Piyano dersinde kullanılan metotları incelemektir. Bu çalışma tarama yöntemiyle yürütülmüştür.Çalışmada; araştırmanın çalışma örneklemindeki 5 adet Mesleki Müzik Eğitimi kurumunda, 11 adet farklı metot kullanıldığı, bu metotların ulusal ve uluslararası piyano eğitiminde yaygın olarak kullanılan metotlar olduğu, uluslararası piyano eğitimi repertuarında yaygın olarak kullanılan metotlardan ülkemizde de aynı şekilde yararlanıldığı ve mesleki müzik eğitimi verilen kurumlarımızda bu dersi yürüten öğretim elemanlarının bu (uluslararası) literatürü etkin olarak takip ettikleri, her metot yazarının temel amaç çerçevesinde farklı yöntemler izlediklerini ve her metodun farklı bazı özellikleri öncelikli olarak oluşturulduğu görüşmüştür. Ayrıca temel piyano eğitimi sürecinde oldukça etkin olarak kullanılan diğer öğretim materyalleri arasında da özellikle ülkemiz genelinden hareket edildiğinde başta İstiklal Marşımız olmak üzere Türk besteciler ve evrensel bestecilerin çeşitli çalışma parçaları ile piyano eserlerinin yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Piyano, Piyano Metodu, Mesleki Müzik Eğitimi The aim of this study is to examine the methods performed in Basic Piano Lectures within Faculties of Fine Art. This study has been implemented by scanning method.The study was implemented in 5 Vocational Music Education Institution with the following findings: 11 diverse methods were used; these diverse methods are widely used in national and international piano education; the international piano education methods are also widely used in our country; the lecturers also follow the (international) literature; different methods are followed in scope of fundamental goal; generally in Turkey, as a priority, our national anthem and other compositions of Turkish compositors and international compositors use all these diverse methods.Key Words: Piano, Piano Method, Vocational Music Education
Collections