Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarının incelenmesi (Erzurum ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZYÜKSEK LİSANS TEZİBEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ Haluk ASLANTÜRK2018, 77 sayfaAmaç: Bu çalışmanın amacı Erzurum ilindeki Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır. Yöntem: Bu araştırma betimsel özellikte tarama yöntemiyle uygulanmış bir çalışmanın sonucudur. 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Erzurum İlinde resmi ve özel ortaokul ve liselerde görevli olan 166 erkek ve 25 kadın olmak üzere toplam 191 beden eğitimi ve spor öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlerin öz yeterlik seviyelerini saptamak amacıyla 38 maddeden oluşan `Öğretmenlik Yetkinlik Beklenti Envanteri (ÖYBE)` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.00 istatistik programı kullanılmıştır. Demografik özelliklerin belirlenmesinde betimsel istatistik türlerinden biri olan frekans dağılımı kullanılmıştır. İki bağımsız değişken ile bunların öz yeterlik inanç düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek için kestirimsel istatistik türlerinden Independent Samples T Test, ikiden fazla değişken ile öz yeterlik inanç düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek için ise tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki fark 0,05 anlamlılık düzeyi esas alınarak yorumlanmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öz yeterlik inanç düzeyleri ile cinsiyetleri, yaşları, medeni durumları, mezun oldukları okul türü, görev yaptıkları okullara göre dağılımı, beden eğitimi ve spor öğretmenliğini tercih etme nedenleri, spor yapma yapmama durumları, haftada kaç saat spor yaptıkları, hangi amaçla spor yaptıkları gibi durumlar arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Görev yapma süresi ve hangi türde spor yaptıkları ile ilgili, katılımcıların öğretmenlik yetkinlik beklenti envanterinden aldıkları puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak 2017/2018 eğitim öğretim yılında Erzurum ilinde görev yapan ve araştırmamıza konu olan 191 beden eğitimi öğretmeninin öğretmenlik yetkinlik beklenti envanterinden çıkan sonuçlar çerçevesinde puan ortalamaları incelendiğinde, kişisel bilgi formunda bulunan tüm ölçütlerde öz yeterlik inançlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: eğitim, öz yeterlik, öz yeterlik inanç düzeyi, beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve spor öğretmenliği ABSTRACTPOSTGRADUATE THESISTHE ANALYSIS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS' BELIEFS OF SELF-EFFICACYHaluk ASLANTÜRK2018, 77 pagesObjective: The purpose of this study is to research whether physical education and sports teachers' level of beliefs of self-efficacy related to teaching profession differentiates according to various variables or not. Method: This research is a result of a study which is applied by means of a descriptive scanning property. This research was applied to 191 physical education and sports teachers(25 females and 166 males) working in official and private secondary and high schools in Erzurum province in 2017-2018 educational year. With the aim of determining the levels of teaching self-efficacy of teachers, here is used the ` Inventory of Teaching Perfection Anticipation (ITPA)` consisting of 38 items. SPSS 22.00 Statistics Program was used. In the determination of demographic features, frequency distribution, a kind of descriptive statistics, was used. To analyse the relationship between two independent variables and their level of self-efficacy beliefs, Independent Samples T Test,which is a kind of predictive analysis; and to analyse the relationship between more than two variables and their level of self-efficacy beliefs, one way ANOVA test was used. The difference between variables was interpreted based on 0,05 significance level. Findings: According to the findings, It is seen that there is no meaningful difference between physical education and sports teachers' level of self-efficacy and their genders, ages, marital statuses, type of schools they graduated, type of schools they work, reasons of preferring physical education and sports teaching, whether doing sports or not, times of doing sports in a week and their aim of doing sports. A meaningful difference was determined between the score averages of participants' teaching efficacy anticipation scale, related to their tenure and kind of sports they do.Conclusion: As a result, when the point averages was analyzed within the scope of the results acquired from the perfection anticipation scale of 191 physical education and sports teachers who are subject to our study and work in Erzurum province in 2017/2018 educational year, it was determined that level of self-efficacy beliefs was high in all criterions taking place in personal information form, Key words: Education, self-efficacy, level of self-efficacy, physical education and sports, physical education and sports teaching
Collections