Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimine dönük motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile, müzik öğretmeni adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimi dersine ilişkin motivasyon seviyeleri demografik faktörler arasındaki ilişkinin tespit edilmesi hedeflenmiştir ve amaçlar doğrultusunda araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programlarında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Amaçlar doğrultusunda, müzik öğretmeni adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimi dersine ilişkin motivasyon düzeyleri ile sınıf, cinsiyet, yaş, mezun oldukları okul, bireysel çalgı, anne-baba eğitim durumu ve gelir düzeyi değişkenleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik güdülenme düzeyleri, sınıf değişkenine ve seçilen bireysel çalgı türüne göre anlamlı farklılık gösterirken mezun oldukları okul, cinsiyet, anne ve babanın eğitim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı seviyede farklılık göstermemiştir. Öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik güdülenme düzeyleri ile yaş arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmaktadır. Başka bir deyişle, bireysel çalgılarına yönelik güdülenme düzeyleri, yaş ile ters orantılı olarak değişmektedir. Bu durum, müzik öğretmeni adaylarının, yaş ilerledikçe bireysel çalgıya yönelik mesleki hedeflerinin küçüldüğü şeklinde yorumlanabilir. This research was aimed to investigate the motivational levels of arts (Music) teachers towards personal instruments teaching course. For that aim, survey method was used as design of the study. The sample of the current study was composed of the East Region, Educational Sciences Faculty, Department of Art and Humanities, students in the sitrd through last year in the school. For the aims predesignated, The relation between motivation levels of music teaching candidates toward personal instruments teaching course and, years of study, gender, last graduated high school type, prefered perdonal instrument, economical conditions of the family, educational backgroud of the parents was investigated. According to the findings, there was a significant effect of years of study, preferred instruments type on the motivational levels of candidate teachers. Additionally, age was also found as signi ficant. The other variables was found to have trivial effect.
Collections