Show simple item record

dc.contributor.advisorPelikoğlu, Mehmet Can
dc.contributor.authorErdem, Banu
dc.date.accessioned2021-04-26T19:27:34Z
dc.date.available2021-04-26T19:27:34Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/533324
dc.description.abstractBu araştırma ile, müzik öğretmeni adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimi dersine ilişkin motivasyon seviyeleri demografik faktörler arasındaki ilişkinin tespit edilmesi hedeflenmiştir ve amaçlar doğrultusunda araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programlarında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Amaçlar doğrultusunda, müzik öğretmeni adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimi dersine ilişkin motivasyon düzeyleri ile sınıf, cinsiyet, yaş, mezun oldukları okul, bireysel çalgı, anne-baba eğitim durumu ve gelir düzeyi değişkenleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik güdülenme düzeyleri, sınıf değişkenine ve seçilen bireysel çalgı türüne göre anlamlı farklılık gösterirken mezun oldukları okul, cinsiyet, anne ve babanın eğitim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı seviyede farklılık göstermemiştir. Öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik güdülenme düzeyleri ile yaş arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmaktadır. Başka bir deyişle, bireysel çalgılarına yönelik güdülenme düzeyleri, yaş ile ters orantılı olarak değişmektedir. Bu durum, müzik öğretmeni adaylarının, yaş ilerledikçe bireysel çalgıya yönelik mesleki hedeflerinin küçüldüğü şeklinde yorumlanabilir.
dc.description.abstractThis research was aimed to investigate the motivational levels of arts (Music) teachers towards personal instruments teaching course. For that aim, survey method was used as design of the study. The sample of the current study was composed of the East Region, Educational Sciences Faculty, Department of Art and Humanities, students in the sitrd through last year in the school. For the aims predesignated, The relation between motivation levels of music teaching candidates toward personal instruments teaching course and, years of study, gender, last graduated high school type, prefered perdonal instrument, economical conditions of the family, educational backgroud of the parents was investigated. According to the findings, there was a significant effect of years of study, preferred instruments type on the motivational levels of candidate teachers. Additionally, age was also found as signi ficant. The other variables was found to have trivial effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimine dönük motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssesing of motivation levels of prospect music teachers about individual instrument education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmIndividual education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10006067
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344861
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess