İlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programının bilişsel alan kazanımlarına ulaşma düzeyinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma, ilköğretim 6. sınıf müzik programındaki bilişsel alan ile ilgili kazanımlara ulaşma düzeyinin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu araştırmanın evreni; 2011-2012 Eğitim- Öğretim yılında Erzurum?daki 6. sınıf müzik dersi öğrencileri, örneklemi ise; Erzurum merkez ilçedeki 4 ilköğretim okulunun 227 kişilik 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Çalışmada betimsel araştırmalardan genel tarama modelinden yararlanılmış ve araştırma için belirlenen konunun temellendirilmesi ve yönlendirilmesi için literatür taraması yapılarak konuyla ilgili bilgiler toplanmıştır. Çalışma örneklemine uygulanan düzey belirleme testinde bulunan soruların kapsadığı konular açısından sonuçlar incelendiğinde, öğrencilerden beklenen bilişsel alan ile ilgili kazanımların belli konular üzerinde oldukça yetersiz kaldığı sonucu ortaya çıkmaktadır. Başta `Ritm Kalıp ve Süreleri olmak üzere, `Enstrüman Çeşitleri, `Dolap İşareti, `Atatürk?ün Sevdiği Şarkılar, `Atatürk ve Müzik, `Dizi Kavramı ve `Nota ve Sus Değerleri gibi konuları yansıtan kazanımların yeterli düzeyde gerçekleşmediği görülmektedir. The current study aims at evaluating level of achieving acquisitions related to cognitive field in 6th grade music syllabus.The target population of the study are the 6th grade students in Erzurum in 2011-2012 education year, and the sample of the study are 227 6th grade students from the 4 primary school in the centrum of Erzurum.Descriptive studies and general scanning model were utilized in the study, and the literature was scanned and the data related to the topic were collected to found and conduct the topic determined.When the results were examined in terms of the topics the questions in the diagnostic test applied to the sample of the study includes, it was concluded that the acquisitions related to cognitive field expected from the students were rather insufficient in certain topics. It was seen that the acquisitions reflecting the topics such as firstly ?Rhythm Patterns and Durations and then Types of Instruments, Bis Sign, Atatürks favourite songs, Atatürk and Music, Scale Concept, and ?Values of Notes and Rests were not made sufficiently.
Collections