Show simple item record

dc.contributor.advisorPelikoğlu, Mehmet Can
dc.contributor.authorGençoğlu, Fethi
dc.date.accessioned2021-04-26T19:27:25Z
dc.date.available2021-04-26T19:27:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/533174
dc.description.abstractÇalışma, ilköğretim 6. sınıf müzik programındaki bilişsel alan ile ilgili kazanımlara ulaşma düzeyinin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu araştırmanın evreni; 2011-2012 Eğitim- Öğretim yılında Erzurum?daki 6. sınıf müzik dersi öğrencileri, örneklemi ise; Erzurum merkez ilçedeki 4 ilköğretim okulunun 227 kişilik 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Çalışmada betimsel araştırmalardan genel tarama modelinden yararlanılmış ve araştırma için belirlenen konunun temellendirilmesi ve yönlendirilmesi için literatür taraması yapılarak konuyla ilgili bilgiler toplanmıştır. Çalışma örneklemine uygulanan düzey belirleme testinde bulunan soruların kapsadığı konular açısından sonuçlar incelendiğinde, öğrencilerden beklenen bilişsel alan ile ilgili kazanımların belli konular üzerinde oldukça yetersiz kaldığı sonucu ortaya çıkmaktadır. Başta `Ritm Kalıp ve Süreleri olmak üzere, `Enstrüman Çeşitleri, `Dolap İşareti, `Atatürk?ün Sevdiği Şarkılar, `Atatürk ve Müzik, `Dizi Kavramı ve `Nota ve Sus Değerleri gibi konuları yansıtan kazanımların yeterli düzeyde gerçekleşmediği görülmektedir.
dc.description.abstractThe current study aims at evaluating level of achieving acquisitions related to cognitive field in 6th grade music syllabus.The target population of the study are the 6th grade students in Erzurum in 2011-2012 education year, and the sample of the study are 227 6th grade students from the 4 primary school in the centrum of Erzurum.Descriptive studies and general scanning model were utilized in the study, and the literature was scanned and the data related to the topic were collected to found and conduct the topic determined.When the results were examined in terms of the topics the questions in the diagnostic test applied to the sample of the study includes, it was concluded that the acquisitions related to cognitive field expected from the students were rather insufficient in certain topics. It was seen that the acquisitions reflecting the topics such as firstly ?Rhythm Patterns and Durations and then Types of Instruments, Bis Sign, Atatürks favourite songs, Atatürk and Music, Scale Concept, and ?Values of Notes and Rests were not made sufficiently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programının bilişsel alan kazanımlarına ulaşma düzeyinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of the level of achieving cognitive field targets of 6th grade music syllabus
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmCognitive domain taxonomy
dc.subject.ytmCognitive abilities
dc.identifier.yokid10018775
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344892
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess