Kurumsal vatandaşlık anlayışı ve kurumsal imaj ilişkisi: Tüketiciler üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda giderek önem kazanan kurumsal vatandaşlık anlayışı, kurumların kendilerini bir birey olarak tanımlamalarını ve çevreye, topluma karşı sorumluluklarını yerine getirmelerini ifade eder. Kurumsal vatandaşlık anlayışı kapsamında kurumların topluma ve çevreye karşı dört temel sorumluluğu bulunmaktadır. Bunlar, yasal, ekonomik, ahlâki ( etik ) ve sosyal sorumluklarıdır. Yaşadığı çevreye ve topluma karşı bu sorunluluklarını yerine getiren kurumlar, kendilerini bir vatandaş olarak tanımlamaktadırlar ve kurumun bu sorumluluklarını yerine getirdikleri takdirde hedef kitleleri nezdinde olumlu bir düşünce oluşturacakları üzerinde durmaktadırlar. Bu çalışmada; kurumsal vatandaşlık anlayışı ve kurum imajı ilişkisi Erzurum ili örneğinde tüketiciler üzerinde uygulanan anket çalışması ile ölçülmeye çalışılmaktadır. Perception of corporate citizenship which has gained more importance in recent years means that corporations define themselves as individuals and fulfill their responsibilities to environment and society. Corporations have four basic responsibilities to society and environment in the scope of corporate citizenship. These are legal, economic, ethical and social responsibilities. The corporations that fulfill responsibilities to environment and society where they live define themselves as citizen and emphasize that they will create a positive image on the target group if they fulfill corporation?s these responsibilities. In this study, the relation between perception of corporate citizenship and corporate image is surveyed with a questionnaire on consumers in the example of Erzurum.
Collections