Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinin meslek lisesi öğrencilerine iş ahlakı kazandırılmasına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Ortaöğretimde ve Meslek Liselerinde okutulan Din Kültürü veAhlak Bilgisi derslerinin meslek lisesinde okuyan öğrencilere iş ahlakı kazandırılmasınaetkisi araştırılmıştır. Bu amaçla hem okutulan ders kitapları incelenmiş hem de 12. Sınıföğrencilerine anket uygulanmıştır. Kullanılan ölçek iş dünyasında olan güncelproblemlerden yola çıkılarak hazırlanmıştır. Bu ölçekle öğrencilerin kişiselözelliklerinin, aile yapılarının, geleceğe ait planlarının ve DİKAB dersi ile ilgilitutumlarının iş ahlakı kazanmaya etkisinin farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.Kullanılan ölçekte 11 tane kişisel, 33 tane de iş ahlakı ile ilgili madde bulunmaktadır.Araştırmanın evrenini, Erzurum'da faaliyet gösteren Atatürk Meslek ve TeknikAnadolu Lisesi ve Kazım Karabekir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerioluşturmaktadır. Örneklem ise evrene dâhil olan bu iki okulda öğrenim gören 253 tane12.sınıf öğrencisidir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS tekniği ile Faktöranalizi, t-Testi, Anova ve LSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: İş Ahlakı, Meslek Lisesi, Din Eğitimi, Din Kültürü ve AhlakBilgisi. This study researched the acquisition of work ethic by middle school andvocational high school students as an effect of undertaking religious studies and valuesclasses (RSAV) students. The RSAV textbooks were analysed and students were givensurveys. The scale was prepared based on current issues professional world and 11personal ethics and 33 work ethics.The students' individual traits, family structure, future plans and their viewsabout RSAV classes were recorded to check if it had any effect on their acquisition ofwork ethic.The study's participants comprised of students from Ataturk Technical andVocational High School and Kazim Karabekir Vocational and Technical High School inErzurum. The sample includes 253 Year 12 students from both schools. Factor analysisthrough SPSS, the t-Test, Anova and LSD-heavy comparison tests was used for dataanalysis.Key words: work ethic, vocational high schools, religious education, religionstudies and values classes
Collections