Duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: Erzurum Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişkileri belirlemektir. Bu doğrultuda öncelikle duygu, zeka, duygusal zeka, iletişim ve iletişim becerileri kavramları birbirleri ile ilişkili olarak teorik çerçevede incelenmiş ve duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki yapılan uygulama ile tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu kapsamda duygusal zeka düzeyleri ve iletişim becerilerinin ölçülmesine yönelik Erzurum Polis Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca ölçeğin örneklem grubu için güvenirliliğinin belirlenmesi amacıyla Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin ilerleyen dönem içerisinde uyumluluk düzeylerinin ve stresle başa çıkabilme düzeylerinin arttığı ve duygusal zeka düzeyleri ile iletişim becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this thesis is to determine the relationship between emotional intelligence and communication skills. In this context; emotion, intelligence, emotional intelligence, communication and communication skills have been interrelatedly studied primarily in the theoretical framework and the relationship between communication skills and emotional intelligence was tried to be ascertained through an application. The data, obtained from the application practised on Erzurum Police Vocational School students to measure emotional intelligence level and communication skills, has been subjected to t test, one way analysis of variance and correlation analysis by the use of SPSS programme. Besides, Cronbach Alpha coefficient was calculated in order to determine the reliability for the sample group of the scale. After the analyses; it has been figured out that students' adaptability and level of coping with stress increase afterwards and there is a meaningful positive relation between communication skills and emotional intelligence levels.
Collections