Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Eyyup
dc.contributor.authorAvci, Özkan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:24:17Z
dc.date.available2021-04-26T19:24:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/530148
dc.description.abstractBu tezin amacı, duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişkileri belirlemektir. Bu doğrultuda öncelikle duygu, zeka, duygusal zeka, iletişim ve iletişim becerileri kavramları birbirleri ile ilişkili olarak teorik çerçevede incelenmiş ve duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki yapılan uygulama ile tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu kapsamda duygusal zeka düzeyleri ve iletişim becerilerinin ölçülmesine yönelik Erzurum Polis Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca ölçeğin örneklem grubu için güvenirliliğinin belirlenmesi amacıyla Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin ilerleyen dönem içerisinde uyumluluk düzeylerinin ve stresle başa çıkabilme düzeylerinin arttığı ve duygusal zeka düzeyleri ile iletişim becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to determine the relationship between emotional intelligence and communication skills. In this context; emotion, intelligence, emotional intelligence, communication and communication skills have been interrelatedly studied primarily in the theoretical framework and the relationship between communication skills and emotional intelligence was tried to be ascertained through an application. The data, obtained from the application practised on Erzurum Police Vocational School students to measure emotional intelligence level and communication skills, has been subjected to t test, one way analysis of variance and correlation analysis by the use of SPSS programme. Besides, Cronbach Alpha coefficient was calculated in order to determine the reliability for the sample group of the scale. After the analyses; it has been figured out that students' adaptability and level of coping with stress increase afterwards and there is a meaningful positive relation between communication skills and emotional intelligence levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleDuygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: Erzurum Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeThe relation between emotional intelligence and communication skills: An application on the students of Erzurum Police Vocational School
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmPolice schools
dc.identifier.yokid10021583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442838
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess