Kur`ân`da kıssa temelli duygu eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tutumlarımız, zihinsel duyuşsal ve davranışsal olmak üzere üç temel öğeden oluşur. İnsanlarda sağlıklı tutumlar oluşturabilmek için bu üç öğenin dengeli bir biçimde eğitilmeleri gerekir. Çalışmamızda, Kur'ân da duygusal öğenin eğitimi ile ilgilidir. Temiz bir fıtrat üzere yaratılan insanın, çocukluk döneminden itibaren vicdanında bulunan din duygusunun gelişimi ve eğitimi hususunda Kur'ân-ı Kerimin rehberliğini tespit etmek maksadıyla yapılmıştır. Konu hayatın her kesitinden çokça örnek sunan Kur'ân kıssalarının arka planıyla birlikte incelenmiştir. Kur'ân-ı Kerim, tabii ortamda hayatını sürdüren aile fertlerinin dini duygularının niceliğini ve niteliğini kıssalar içerisinde ölçülü bir şekilde işlemektedir. Kur'ân-ı Kerim, duyguları; iman, ibadet, ahlak ve cinsellik merkezinde ele aldığı tespit edilmiştir. Bu konu başlıklarından da anladığımız üzere, duygu eğitimi, İslam eğitiminin olmazsa olmazlarından biridir. Bizde duygu eğitimini, Kur'ân merkezli (kıssalarla birlikte) ele alarak bunun inanca ve karaktere nasıl yansıdığını tespit etmeye çalıştık. Our attitudes consist of three basic components: mental, emotional and behavioral. In order that human beings can build healthy attitudes, these three components should be handled in a well-balanced way. This study focuses on the emotional component and aims to determine the guidance of Quran in development and education of the religious emotion, which is presene in the conscience of mankind since childhood beings created with an innocent natüre. The subject has been studied along with the background of the teles in Quran, which provide numerous examples from every arca of life. Quran moderately deals with the quality and quantity of religious emotiona of familya members in the teles. İt has been noticed that Quran handled the emotiona from the viewpoint of fatih, prayer, morality and sexuality. As it can be understood through these subtitles, emotional education is an indispensable part of Islamic education. Web hava tried to study emotional education (along with teles) and determine how it influences fatih and personality
Collections